1 1 1 1 1 1 1 1 1 1

رامبد جوان فیلم سینمایی «مرد یک چشم» را به زودی کلید می‌زند.

اين بازیگر و کارگردان سینما  كه اخيرا با برنامه "گپ"، حسابي خبرساز شده، درباره فعالیت جدیدش گفته است: «از مدتی پیش تعدادی طرح سینمایی توسط افراد مختلف در حال نگارش هستند، که قرار است امسال ساخت یکی از آنها را شروع کنیم. فیلمنامه‌ای که احتمال ساختش برایم بیشتر است، یک کمدی اجتماعی به نام "مرد یک چشم" است که محمود طالبیان مشغول نوشتن آن است». اين كارگردان در آخرين ساخته خود با برنامه "گپ" روي آنتن شبكه آي فيلم رفته بود كه اين برنامه بعد از پخش اولين قسمت قطع شد و عوامل آن  تنها دلیل پخش نشدن دومين قسمت این مجموعه را آماده نبودن دوبله عربی عنوان كردند البته بعدها  این مشکل برطرف شده و پنج شنبه گذشته «گپ» طبق روال ساعت 22 و 30 دقیقه روی آنتن شبکهifilm رفت.

این چهارمین فعالیت سینمایی رامبد جوان در مقام کارگردان بعد از "اسپاگتی در هشت دقیقه"، "پسرآدم، دختر حوا" و "ورود آقایان ممنوع" است. البته علاوه بر سوابق سينمايي او کارگردانی چهار مجموعه تلویزیونی به نامهای گمگشته و نشانی و مسافران و توطئه فامیلی را به عهده داشته‌است که مجموعه نشانی ایام نوروز ۸۷ از شبکه دو سیما پخش و مجموعه گمگشته نیز در ماه رمضان سال ۱۳۸۰ از سیما پخش شد و با استقبال تماشاگران روبرو شد.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی جدید تصویر امنیتی

  • نسوز و بساز، عکس بذار و ببر!
    نسوز و بساز، عکس بذار و ببر! اتو یکی از آن دست وسایلی است که تقریبا همه ما با آن همیشه سر و کار داشته‌ایم. ممکن است در این میان خاطرات تلخی را هم با سوزاندن لباس محبوب‌مان در زیر این دستگاه‌های داغ تجربه کرده باشیم، تجربه‌ای که این روزها و به واسطه فناوری‌هایی چون OptimalTemp کمپانی فیلیپس، به دست فراموشی سپرده شده است. حال به همین خاطر قصد داریم تا یک مسابقه جذاب که با همکاری فیلیپس و شکوفا الکتریک، نماینده رسمی این شرکت در ایران برگزار می‌شود را در اینجا برای شما شرح دهیم تا شاید یکی از برندگان خوش شانس این رقابت جالب شوید.
    ادامه مطلب...

سینما

کریم باقری در اولین فیلم سه بعدی ایران بازی می کند!

علی عطشانی کارگردان "آقای الف" عنوان کرد، کریم باقری در این فیلم سه بعدی در نقش خود بازی می کند. اين كارگردان گفت: «من خودم پرسپولیسی هستم و علاقمند بودم از حضور او در یکی از آثارم استفاده کنم. کریم باقری در نقش خودش به عنوان یک فوتبالیست در دو جلسه کاری بین چهار تا شش سکانس به ایفای نقش می پردازد. او وقتی فیلمنامه "آقای الف" را خواند از متن استقبال کرد. خوشبختانه تا حدودی با کارهای قبلی من هم آشنایی داشت و این موضوع به ما کمک کرد». كارگردان "آقاي الف" که در حال کار کردن روی ساخت اولین فیلم سه بعدی ایران است،  درباره ساخت یک فیلم دیگر سه بعدی توسط بهروز افخمی گفت: «این یک فیلم 15 دقیقه ای است که جزو آثار کوتاه به حساب می آید و ارتباطی با یک فیلم بلند ندارد. همچنین مهران رجبی نیز به ترکیب بازیگران این فیلم اضافه شده است». فیلم "آقای الف" اولین فیلم سه بعدی ایران است که پیش از این حضور فرزاد حسنی و اناهیتا نعمتی در آن نهایی شده بود.

هیچکس استیو جابز نمی شود

با کناره‌گیری «کریستین بیل» از بازی در نقش استیو جابزدر فیلم سینمایی «جابز»،‌ تولید این فیلم پرحاشیه، با مشکل جدیدی روبرو شده است. پیش از این «لئوناردو دی‌کاپریو» و «دیوید فینچر» در مقام بازیگر و کارگردان،‌ از این پروژه کناره‌گیری کرده بودند. این فیلم به تهیه‌کنندگی سونی پیکچرز قرار بود زمستان امسال کلید بخورد،‌ اما با توجه به اتفاقات جدید، ‌زمان قطعی آغاز فیلمبرداری مشخص نیست. چند ماه پیش و به دنبال شکست تجاری – هنری فیلم سینمایی «جابز» به کارگردانی «مایکل استرن» بود که مسئولان کمپانی سونی به فکر تولید روایت دیگری از زندگی «استیو جابز»،‌ البته این‌بار به شکلی حرفه‌ای‌تر و با عواملی مطرح‌تر افتادند. فیلم قبلی «جابز» که در سال ۲۰۱۳ ساخته و اکران شد،‌ توسط کارگردانی جوان و کم نام و نشان، که پیشتر تنها دو فیلم ناموفق در کارنامه‌اش داشت،‌ ساخته شده بود.    «اشتون کوچر» در این فیلم نقش «استیو جابز» را ایفا می‌کرد و فیلم به  داستان زندگی سازنده و مدیرعامل «اپل» از دوران نوجوانی تا تاسیس کمپانی بزرگش بین سالهای ۱۹۷۱ تا ۲۰۰۰ می‌پرداخت. این فیلم نه در جشنواره‌های مهم شرکت کرد، ‌نه نظر مساعد منتقدان را در پی داشت و نه اینکه در گیشه موفق شد تماشاگران زیادی را به سمت خود بکشاند.  فیلم «مایکل استرن» در سینماهای آمریکا،‌ تنها ۱۶ میلیون دلار فروش کرد، ‌تا سایر کمپانی‌ها همچنان انگیزه ساخت یک فیلم پرسر و صدا و پرفروش از زندگی و کار «استیو جابز» را در سر داشته باشند. اما اوایل سال ۲۰۱۴ بود که مسئولان کمپانی سونی،‌ تصمیم گرفتند ساخت فیلم دیگری از «استیو جابز» را در دستور کار قرار بدهند. به همین خاطر،‌ آنها فیلمنامه‌ای از «آرون سورکین» را که بر اساس کتاب معروف زندگی‌نامه «استیو جابز» توسط «والتر ایزاکسون» نوشته شده بود، مبنای کار قرار دادند. اولین گزینه برای کارگردانی این اثر،‌ کسی نبود جز «دیوید فینچر»؛‌ فیلم‌سازی که پیش از این سابقه همکاری با فیلمنامه‌نویس کار یعنی «آرون سورکین» را در کارنامه‌اش داشت. فینچر و سورکین،‌ به عنوان کارگردان و فیلمنامه‌نویس، در سال ۲۰۱۰ فیلم سینمایی «شبکه اجتماعی» را بر اساس زندگی «مارک زاکربرگ»، ‌مدیرعامل و مالک فیس‌بوک تولید کرده بوند که حاصل آن سه اسکار، ‌از جمله جایزه بهترین فیلمنامه برای نویسنده‌اش بود. با این‌که برخی تهیه کنندگان فیلم «شبکه اجتماعی» مانند «اسکات رودین»، در تهیه فیلم جدید «جابز» نیز مشارکت داشتند و فینچر پیشتر با آنها سابقه همکاری داشت،‌ اما توافقات مالی حاصل نشد و این کارگردان معروف، ‌از این پروژه کناره‌گیری کرد. «زیاده خواهی»، چیزی بود که برخی مسئولان کمپانی سونی،‌ آن‌را دلیل اصلی همکاری نکردن «دیوید فینچر» با پروژه «جابز» عنوان کردند. به گفته آن‌ها،‌ فینچر برای کارگردانی این فیلم مبلغ ۱۰ میلیون دلار پیش پرداخت به اضافه کنترل کامل بر شیوه بازاریابی فیلم را درخواست کرده بود؛ مسئله‌ای که برخی مسئولان سونی، ‌آن‌را «احمقانه» خوانده بودند چرا که به گفته آن‌ها،‌ فیلم «جابز» یک «بلک باستر» مانند «ترانسفورمرز» و «کاپیتان آمریکا» نیست که چنین مبالغ بالایی برای آن پرداخت شود. اما بعد از «دیوید فینچر»،‌ نوبت به «دنی بویل» کارگردان فیلم‌هایی مانند «میلیونر زاغه نشین» و «۲۸ روز بعد» رسید تا روی صندلی کارگردانی «جابز» بنشیند؛ این کارگردان بریتانیایی تبار،‌ با این‌که «کریستین بیل» گزینه اصلی «دیوید فینچر» برای ایفای نقش «استیو جابز» بود،‌ به سراغ «لئوناردو دی‌کاپریو» رفت تا او را برای بازی در این نقش راضی کند. بویل و دی‌کاپریو، سال‌ها پیش در فیلم «ساحل» با هم همکاری کرده بودند، ولی این سابقه مشترک هم باعث نشد تا بازیگر محبوب «مارتین اسکورسیزی»،‌ راضی به همکاری دوباره با بویل شود. «دی‌کاپریو» با انصراف از بازی در نقش «استیو جابز» گفته بود که می‌خواهد مدتی طولانی از بازیگری کناره گیری کند. پس از این انصراف، «دنی بویل» و مسئولان سونی به سراغ گزینه‌هایی چون «مت دیمون»،‌ «بردلی کوپر» و نیز گزینه قبلی فینچر یعنی «کریستین بیل» رفتند. پس از مذاکره و توافق اولیه با «کریستین بیل»،‌ «آرون سورکین» نویسنده فیلم‌نامه «جابز» درباره انتخاب این بازیگر گفت: «ما بهترین بازیگر حال حاضر را در یک بازه سنی مشخص می‌خواستیم. کریستین بیل برای ایفای این نقش نیازی به تست نداشته و تنها یک جلسه بین ما برگزار شده است.» «سورکین» همچنین، درباره دشواری این نقش و لزوم توانایی بازیگر انتخاب شده،‌ گفته بود: « کریستین بیل در این فیلم به قدری دیالوگ دارد که سه فیلم مختلف بصورت یک‌جا این مقدار دیالوگ را ندارند. او دائما در حال قدم زدن و حرف زدن است و تقریبا هیچ صحنه‌ای در فیلم نیست که او در آن حضور نداشته باشد.» اما با این‌که همه چیز طبق برنامه پیش می‌رفت و مسئولان کمپانی سونی از دراختیار داشتن «بتمنِ»سینما در نقش سازنده «اپل»، خشنود به نظر می‌رسیدند،‌ ولی گفته شد که «کریستین بیل» نیز از بازی در فیلم «جابز» انصراف داده است. او درباره دلیل انصرافش فقط یک جمله گفته بود: «من برای بازی دراین نقش مناسب نیستم.» اما داستان فیلم «جابز»؛ به گفته فیلم‌نامه‌نویس، شما با یک اثر زندگی نامه‌ای روبرو نخواهید بود و فیلم قرار نیست داستان زندگی «استیو جابز» باشد.   فیلم «دنی بویل»، در سه دوره مختلف روایت خواهد شد. این فیلم سه سکانس طولانی دارد که هر سه در زمانی واقعی، به تصویر کشیده می‌شوند.   به گفته «آرون سورکین»،‌ فیلمنامه‌نویس اثر،‌ این سه صحنه درست پیش از ارائه سه محصول مهم «اپل» و در زمانی واقعی اتفاق می‌افتند؛ یکی در زمان  عرضه اولین کامپیوتر «مکینتاش» در ۱۹۸۴، دومی در زمان عرضه محصولی از سوی شرکت «نکست« در سال ۱۹۹۰ و سومی در زمان عرضه اولین «آی‌پاد» در سال  ۲۰۰۱ میلادی. سورکین، برای نوشتن فیلمنامه این فیلم، به غیر از استفاده از کتاب زندگی‌نامه «جابز» نوشته «والتر ایزاکسون»، با آدم‌های مختلفی که هر یک به شکلی با جابز در ارتباط بودند، از جمله «استیو وزنیاک» دیگر موسس «اپل» نیز دیدار کرده است. اما با این‌که بازیگر جانشین «کریستین بیل» برای بازی در نقش «استیو جابز» هنوز مشخص نشده، ولی برخی سایت‌ها از حضور «مایکل فاسبیندر» بازیگر فیلم‌هایی چون «۱۲ سال بردگی» و «حرام‌زاده‌های لعنتی»، در این نقش خبر داده‌اند. ضمن این‌که نقش «استیو وزنیاک»، شریک قدیمی «استیو جابز» را نیز،‌ «ست روگن»، بازیگری که بیشتر نقش‌های کمدی در کارنامه‌اش دیده می‌شود، ‌بازی خواهد کرد.
مروری بر اخبار هنر در هفته ای که گذشت فیلم "گذشته" به عنوان نماینده ایران به اسکار معرفی شد مروری بر هنر در هفته ای که گذشت «قول»؛ شهره آغداشلو و «نسل‌کشی» ارامنه مرور بر هنر هفته

انتخاب سردبیر

تئاتر

در تالار قشقایی ببینیم

« تبار شناسی دروغ و تنهایی » نمایشی به نویسندگی و کارگردانی سجاد افشاریان، هر روز در ساعتهای 19:30 و 21 به مدت زمان 60 دقیقه و قیمت بلیت 8 هزار تومان در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است. سیامک صفری ، بهاره رهنما ، ناهید مسلمی ، هوتن شکیبا ، شیدا خلیق ، حسین کشفی اصل ، محسن بابایی ربیعی ، مهتاب کرکوندی ، صبا گرگین پور ، حامد نجابت ، سجاد تابش ، امید سلیمی ، پوریا قاسمی ، نازنین واحد ، ملیکا قریشی ، محمد کریم زادگان مقدم ، بهرام قائمی و مهدخت مولایی بازیگران این نمایشی هستند. این نخستین باریست که سجاد افشاریان علاوه بر نویسندگی کارگردانی یک تئاتر را هم بر عهده دارد. او پیش از این در نمایش هایی مثل "به خاطر یک مشت روبل" نوشته ی نیل سایمون و کارگردانی محمد حسن معجونی و "صد سال پیش از تنهایی ما" نوشته ی سجاد افشاریان و کارگردانی حسن جودکی حضور داشته  است. اجرای این نمایش تا 26 خرداد ادامه دارد.

"پایکوبی اسب ها پشت پنجره 2 " در برج آزادی

نمایش "پایکوبی اسب ها پشت پنجره 2" به کارگردانی "هادی کمالی مقدم" از 25 اردیبهشت در برج آزادی روی صحنه می رود و تا اواسط خرداد ادامه خواهد داشت. این نمایش که بر اساس نمایشنامه ایی از "ماتئی ویسنی یک" ساخته شده است؛ با حضور هنرمندانی چون مینا بزرگمهر،سارا سجادی،مهدی ترکمان، سپیده صیفوری، سعید احمدی، میثم دامنزه، عسل عباسی، شهرزاد رجب زاده، پریسا برازنده و .... نیز با طراحی هنری مینا بزرگمهر اجرا خواهد شد. همچنین فرشاد فزونی نیز ساخت و اجرای موسیقی و مهران احمدی طراحی نور این نمایش را به عهده دارند. نمایش "پایکوبی اسب ها پشت پنجره" در آبان و آذر 90 در پارکینگ تالار وحدت  اجرا شد و این بار با خوانشی دوباره در مجموعه برج آزادی  اجرا می شود. علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با روابط عمومی مجموعه آزادی به شماره تلفن: 66064121 تماس بگیرند.
چه نمایش‌هایی در ایرانشهر به صحنه می‌روند؟ برای نخستین بار یک زن رئيس تئاتر شهر تهران شد نگاهی به نمایش خانمچه و مهتابی اثر اکبر رادی تماشای تئاتر در خانه " بادها به نفع کودکان می وزند "

مطالب تصادفی

موسیقی

از آتشی که جیم موریسون روشن کرد 50 سال گذشت

ژانویه سال ۱۹۶۷، دقیقا پنجاه سال پیش، گروه دِ دورز ( The Doors) با انتشار تک آهنگ لایت مای فایر /Light My Fire از اولین آلبوم خود به نام د‌ِ دورز به شهرت رسیدند. جیم موریسون؛ شاعر و خواننده، ری منزَرک؛ کیبوردیست، رابی کریگر؛ گیتاریست و جان دِنزمور؛ درامر در منطقه ونیز شهر لس آنجلس باهم آشنا و گروه دِدورز را تشکیل دادند. گروهی که به خاطر اجراهای پر انرژی و جنجالی‌شان در میکده‌های بلوار معروف «سان ست» لس آنجلس آرام آرام اسم‌شان سر زبان‌‌‌ جوانانی افتاده بود که در دهه شصت میلادی به دنبال گروه‌‌ها و هنرمندانی بودند که چارچوب‌‌های جامعه نسبتا سنتی آمریکا را می‌شکستند. موسیقی گروه دِ دورز موسیقی راک بود، ولی متفاوت. ترکیبی عجیب و غریب از شعر، اسطوره‌ها و تراژدی‌های یونان باستان با اضطراب و نگرانی اگزیستانسیالیستی جیم موریسون جوان، و با ردپایی از موسیقی بلوز و توهمات موسیقی سایکدلیک که زاده فرهنگ ال‌اس‌دی و اسید بازهای دهه شصت میلادی بود. گروه دِدورز بیش از هر کس و هر چیزی اسمش با خواننده و شاعر این گروه یعنی جیم موریسون گره خورده. شخصیتی جذاب، با هوش و تابو شکن که اجراهایش جنجالی بودند و ترانه‌هایش مخاطبان را با او به سفرهای دور و درازی می‌بردند که بعضا نتیجه توهمات او بعد از مصرف ال‌اس‌دی بودند. چند ماه قبل از انتشار اولین آلبوم‌شان و پخش شدن تک‌آهنگ لایت مای فایر در رادیو، گروه دِ دورز در کلوب معروف «ویسکی آ گوگو» در بلوار سان سِت لس آنجلس اجرا داشتند. اجرایی که به یکی از مشهورترین اجراهای آن‌ها تبدیل شد. وقتی گروه برای اجرا روی صحنه رفتند، خبری از جیم موریسون نبود. آن‌ها مجبور شدند قسمت اول کنسرت را بدون او اجرا کنند. قبل از شروع قسمت دوم، اعضای گروه به دنبل جیم رفتند و او را در اتاق هتل تراپیکانا نزدیک کلوب پیدا کردند. جیم موریسون ال‌اس‌دی زده بود، ولی اعضای دیگر گروه از او خواستند که به کلوب بیاید و اجرا کند. جیم روی صحنه رفت و برای خاتمه برنامه آهنگ «پایان» یا همان دِ اِند / The End را اجرا کرد. اما جیم که حالا کاملا تحت تاثیر ال‌اس‌دی بود شروع به بداهه خوانی می‌کند و در این اجرا بخشی را اضافه می‌کند که به بخش «ادیپ» این اجرا معروف می‌شود بخشی که در آن جیم موریسون فریاد می‌زند که می‌خواهد با مادرش رابطه جنسی داشته باشد. بلافاصله پس از آن گروه از روی صحنه پایین کشیده می‌شوند و از کلوب اخراج می‌شوند. همین نوع اجراها و رفتارهای عجیب و غریب جیم موریسون بود که توجه بسیاری را در شهر لس آنجلس جلب کرده بود. گروه دِ دورز چند ماه بعد از آن حادثه به استودیوی ساوند ریکوردرز در بلوار سان ست رفتند تا اولین آلبوم خود را ضبط کنند. آن‌ها همان ترانه‌هایی را که در سال گذشته در کلوب ویسکی آ گوگو اجرا کرده بودند، در استودیو ضبط کردند. آلبوم همان حال و هوای اجراهای زنده را دارد. در قسمت‌هایی خام است و حال و هوای خاصی دارد. وقتی آلبوم را از اول تا آخر گوش می‌دهید احساس می‌کنید که گروه را در یک اجرای زنده دیده‌اید - روی صحنه‌ای پر از شمع‌های کوتاه و بلند در فضایی تاریک اما گرم. تک آهنگ لایت مای فایر از همین آلبوم اولین آهنگی بود که رابی کریگر، گیتاریست گروه، ساخت. آهنگی هفت دقیقه‌‌ای که سکوی پرتاب گروه دِ دورز شد و آن‌ها را به شهرت رساند. آهنگی که پنجاه سال بعد هنوز محبوب است و هربار شنیده شود حال و هوای آزاد دوران هیپی‌های دهه شصت را در کالیفرنیا دوباره زنده می‌کند. آهنگ با کیبورد به یاد ماندنی ری منزرک شروع می‌شود، صدای کیبورد او صدای ارگ کلیساهای پروتستان را به یاد می‌‌آورد. صدایی که نماد موسیقی دِدورز شد. صدای جیم موریسون، عمیق، جذاب و آشفته است. ترانه دو پهلو است، مشخص نیست که وقتی جیم کلمه «های» را در این ترانه استفاده کرده دقیقا منظورش چه بوده، نشئه شدن؟ یا عاشق شدن؟ آلبوم با آهنگ «بریک آن ترو» آغاز و با آهنگ «پایان» ختم می‌شود. آهنگی که چیزی بین تئاتر و موسیقی است. ترانه‌اش تحت تاثیر تراژدی ادیپوس یونان است. اجراهای زنده این این ترانه بعضی از به یاد ماندنی‌ترین اجراهای جیم موریسون محسوب می‌شوند که بعضی اوقات بیش از یک ربع طول می‌کشیدند. پال رات‌چایلد، تهیه کننده آلبوم، و بروس بوتنیک، مهندس صدای استودیوی «ساند رکوردرز» بارها در مستندهای مختلف از جلسه ضبط این ترانه برای آلبوم گفته‌‌‌اند. جیم موریسون برای آنکه بتواند همان حال و هوای اجراهای زنده خود را در ضبط هم ایجاد کند، ال‌اس‌دی مصرف می‌کند، ولی بعد از ضبط این ترانه دچار توهم می‌شود و وقتی همه از استودیو خارج می‌شوند، او به استودیو برمی‌گردد، کپسول آتش‌نشانی را برمی‌دارد و همه جا را با محلول و کف آن می‌پوشاند. موفقیت آلبوم دِ دورز گروه را به شهرت جهانی رساند. جیم موریسون هر چه مشهورتر می‌شد، بیشتر از کنترل خارج می‌شد. دیگر ال‌اس‌دی و حشیش برای او کافی نبود. رفتار او غیر قابل پیش‌بینی شده بود و اعضای گروه بارها با او مشکل پیدا کردند. اما کسی و چیزی جلودار او نبود، حتی دوست دخترش پاملا کورسون. چهار سال بعد از رسیدن به شهرت جهانی، جیم و پاملا برای مدتی به پاریس رفتند تا دور از هیاهوی شهرت و راک اند رول استراحت کنند. اما در سوم ژوییه سال ۱۹۷۱ جیم موریسون در اثر ایست قلبی به خاطر مصرف بیش از اندازه هروئین در پاریس درگذشت. او بیست و هفت ساله بود. جیم موریسون هم مانند جیمی هندریکس و جنیس جاپلین هنرمندان هم‌قطار خود سی سالگی را ندید. مرگ او هم مانند بخش‌هایی از زندگیش با افسانه گره خورده. بعضی پاملا دوست دخترش را قاتل او می‌دانند، و بعضی دیگر طمع خود جیم موریسون را در مصرف مواد. جیم موریسون در گورستان پرلاشز پاریس دفن شده و هر سال هزاران نفر از آرامگاه او دیدن می‌کنند.  

چکناواریان در تالار وحدت

ارکستر مجلسی ارمنستان به رهبری لوریس چکناواریان  از 19 خرداد به مدت یک هفته از ساعت 21 در تالار وحدت به صحنه خواهد رفت. بلیت­های کنسرت ارکستر مجلسی ارمنستان که از شنبه 7 خرداد، از طریق سایت بنیاد رودکی، گیشه تالار وحدت و گیشه پردیس سینما آزادی به فروش می­رسید، به دلیل استقبال کم نظیر علاقمندان و به منظور رفاه حال مخاطبان این برنامه از طریق سایت سی گذر به نشانی www.sigozar.com  و مراکز فروش بلیت تابعه این سایت نیز عرضه خواهد شد.
جشنواره موسیقی زنان؛ اواخر خرداد در تالار وحدت دریا دادور بیانسه رکورد نامزدی در گرمی را شکست خواهران وحدت؛ مهسا و مرجان گروه دارکوب می کوبد

پر بازدیدترین ها

هنرهای تجسمی

نمایشگاه نقاشی پونه جعفری نژاد

این نمایشگاه از جمعه 4 آذر ماه لغایت 16 آذر ماه همه روزه از 10 صبح تا 6 شب پذیرای شما هنرمندان عزیز خواهد بود.

نمایشگاه نقاشان معاصر ایران با عنوان آفرینش

نمایشگاه گروهی هنرمندان معاصر کشور با عنوان آفرینش 16 دی ماه در نگارخانه موسسه فرهنگی اکو افتتاح شد و تا 27 دی ماه پذیرای علاقمندان خواهد بود.
نمایشگاه کاریکاتور بنگاه شادمانی باغ جادوی گیزلا و یاسمین سینایی ضرب المثل های آب دار در گالری سین رقص در زندگی و میراث پدر، داستان زندگی پدر و دختر هنر باله ایران نگارخانه سین – گشایش

ادبیات

باب دیلن جایزه نوبل را قبول کرد

باب دیلن، خواننده و ترانه‌سرای برجسته آمریکایی بالاخره بعد از چندین روز سکوت، اعلام کرد جایزه نوبل ادبیات را می پذیرد و برای دریافت آن شخصا به اروپا سفر خواهد کرد. او امروز (جمعه ۲۸ اکتبر - هفتم آبان) گفت خبر اهدای جایزه نوبل ادبیات به او، ربانش را بند آورده بوده است. با وجود این که موسسه سوئدی اهدا کننده جایزه نوبل هنوز اعلام نکرده که آیا باب دیلن ماه دسامبر آینده شخصا برای دریافت این جایزه حاضر خواهد شد یا نه، یک روزنامه بریتانیایی به نقل از این هنرمند آمریکایی نوشته \"اگر امکان داشته باشد\" برای گرفتن جایزه به نروژ خواهد رفت. بی‌خبری از واکنش باب دیلن به برنده شده مهمترین جایزه ادبی جهان، در چند روز گذشته باعث گمانه‌زنی‌های متعددی شده بود. از جمله، روز گذشته (پنجشنبه) ماریو وارگاس یوسا، نویسنده نامدار پرویی، در گفت‌وگویی با خبرگزاری آلمان از اعطای جایزه نوبل در ادبیات به باب دیلن انتقاد کرد. او گفت: \"باب دیلن بی‌تردید آهنگساز و خواننده توانایی است، اما نویسنده مهمی به شمار نمی‌رود.\" وارگاس (بارگاس) یوسا که از آلمان دیدن می‌کند، در برلین نسبت به اعطای جایزه ادبی نوبل به باب دیلن واکنش نشان داد. او گلایه کرد که ادبیات به \"عالم تفریح و سرگرمی\" پیوسته است. او افزود اهدای جایزه ادبی به ترانه‌سرای نامی نمایانگر \"سطحی‌شدن فرهنگ در روزگار ماست.\" آکادمی نوبل در سوئد، دو هفته پیش از باب دیلن برای \"بیان شاعرانه نو\" تقدیر کرد و او را برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد.

میلاد مهدی (عج) مبارک باد

سلام و درود خداوند بر محمد و آل او سلام بر هادیان خلق یکی بعد از دیگری، و خداوند هرگز خلاف وعده نمی کند و اوست عزیز حکیم و رحمت او بر پاکیزگان از خاندان محمد و علی و بر اشک های روان شده بر مظلومیت آنها کجایند حسن و حسین (ع) و کجایند فرزندان حسین شاسته ای پس از شایسته دیگر و راستگویی پس از راستگویی دیگر کجایند خورشیدهای تابان؟ کجایند ماه های فروزان کجایند آن ستارگان درخشنده؟ و کجاست بقیه الله ( عج) که غیر از این خاندان پاک نیست کجاست آن ریشه کن ستمکاران کجاست آن منتظر برای راست کردن کژی و نادرستی و کجاست آن جایگاه امید برای برانداختن ستم و بیدادگری کجاست آن ذخیره خوادند و زنده کننده قرآن و دین رسول خدا کجاست قطع کننده رشته دروغ برکننده ریشه عناد و گمراهی و کجاست عزت دهنده دوستان واتصال دهنده زمین و آسمان؟ و برافرازنده پرچم هدایت؟ کجاست مهدی آل محمد؟ ای فرزند صبح صبح ها و شب ها می آیند و می روندو تو همچنان در پس غیبت رخ پوشانده ای و چشم های تار ما در افق مبهم تفتیده زمین و زمان به دنبال یافتن نور امیدی نا امیدانه چرخ می زند. ای فرزند نور ای قامتت به بلندای آسمان ای در رکابت مسیح کاش می دانستم چه وقت دل هل به ظهور تو قرار خواهد یافت ای حقیقت پنهان ای که درمیان  مایی و از نظر دوری ای آرزوی دل آرزومندان کلام در وصف تو به شماره افتاد و راز دل ناگشوده ماند و غیر از غم نیاید هیچ به کارم و افسوس که سال های جوانی به پیری رسید و روزهای جدایی به وصل نرسید
شعری از رهی ده زن برتر ادبیات جهان احتمالا دو نفر بودیم جایی برای زنان بر روی قله آناپورنا روز بهترین دوست انسان