1 1 1 1 1 1 1 1 1 1

لیلا حاتمی در کنار سوفیا کاپولا، ویلیام دافو و گائل گارسیا برنال، در فهرست هیئت داوران ۶۷مین جشنواره فیلم کن قرار گرفت.

به گزارش وب‌سایت نشریه «ورایتی»، جین کمپیون، فیلمساز نیوزلندی که ریاست هیئت داوران جشنواره امسال را برعهده دارد، همراه با هشت نام دیگر از کشورهای مکزیک، چین، کره جنوبی، دانمارک، ایران، آمریکا و فرانسه کار قضاوت بر فیلم‌های بخش اصلی مسابقه را برعهده خواهد داشت.

کارول بوکه (از فرانسه)، جیا ژانگ‌که (از چین)، جئون د ییون (از کره جنوبی) و نیکولاس ویندینگ رفن (از دانمارک)، گائل گارسیا برنال (از مکزیک)، سوفیا کاپولا (از آمریکا) و ویلیام دافو (از آمریکا) از دیگر  اعضای هیئت داوران جشنواره امسال هستند که در کنار خانم حاتمی داوری فیلم‌های بخش مسابقه را برعهده خواهند داشت.

در بیانیه جشنواره کن که در وبسایت رسمی این جشنواره منتشر شده آمده «کن همواره سعی داشته است که یک جهت‌گیری بین‌المللی و جهانی داشته باشد و بر اساس همین سنت، خانم کمیپیون در کنار هشت ستاره جهان سینما از کشورهای چین، کره جنوبی، دانمارک، ایران، آمریکا، فرانسه و مکزیک قرار گرفته است.»

خانم حاتمی، با بازی در فیلم «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی توانست به شهرتی جهانی دست یابد. این فیلم در سال هشتادونه جایزه خرس ظلائی جشنواره فیلم برلین شد و در سال ۹۰ توانست جایزه اسکار و گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی سال را نیز از آن خود کند.  

شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن از ۱۴ تا ۲۵ ماه مه در شهر کن در جنوب فرانسه برگزار خواهد شد و برندگان روز ۲۴ ماه مه مشخص خواهند شد.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی جدید تصویر امنیتی

  • نسوز و بساز، عکس بذار و ببر!
    نسوز و بساز، عکس بذار و ببر! اتو یکی از آن دست وسایلی است که تقریبا همه ما با آن همیشه سر و کار داشته‌ایم. ممکن است در این میان خاطرات تلخی را هم با سوزاندن لباس محبوب‌مان در زیر این دستگاه‌های داغ تجربه کرده باشیم، تجربه‌ای که این روزها و به واسطه فناوری‌هایی چون OptimalTemp کمپانی فیلیپس، به دست فراموشی سپرده شده است. حال به همین خاطر قصد داریم تا یک مسابقه جذاب که با همکاری فیلیپس و شکوفا الکتریک، نماینده رسمی این شرکت در ایران برگزار می‌شود را در اینجا برای شما شرح دهیم تا شاید یکی از برندگان خوش شانس این رقابت جالب شوید.
    ادامه مطلب...

سینما

مروری بر دنیای هنر

  در هفته ای که گذشت، خبرهای خوب فرهنگی به خبرهای بد می چربید. تئاترهای مختلف در اجراهای جدید روی صحنه رفتند، اتفاقات خوب سینمایی افتاد و حال کسانی که بد بود، بهتر شد. چه چیزی بهتر از این؟ * بی شک مهم ترین خبر این هفته، خبر رفع انحلال خانه سینما بود. بعد از ماه ها جنجال و خبرسازی و کشمکش و پس از اینکه اعضای خانه سینما، به دیوان عدالت اداری از ارشاد و حکم انحلال خانه سینما شکایت کردند، بالاخره حکم نهایی صادر شد و نقض انحلال خانه سینما عملی شد. به این ترتیب، اعضای خانه سینما دوباره به خانه شان برگشتند. آن هم درست در روز آزادسازی خرمشهر و با دیداری از جانبازان.   * از ابتدای این هفته، فیلم «شبکه» آخرین ساخته ایرج قادری به اکران درآمد. جالب اینکه در دو روز ابتدای اکران، این فیلم توانست 20 میلیون فروش کند که اگرچه فروش چندان چشمگیری نبود اما در فصل کم رمق فروش و در روزهایی که پرسیمرغ ترین فلم جشنواره فجر یعنی «روزهای زندگی» بعد از 12 روز به کندی به 100 میلیون فروش می رسد، رقم قابل توجهی است.   * در دنیای موسیقی، مهم ترین خبر، اتفاقی بود که به یک باره کل خبرگزاری ها و شبکه های اجتماعی را به خود مشغول کرد. کاوه یغمایی، پسر کورش یغمایی، چند ماهی است که به ایران برگشته و هفته آینده در یک نشست خبری قرار است از فعالیت های رسمی و مجازش در ایران بگوید. او می خواهد از آلبوم جدیدیش و اتفاقات آن حرف بزند.   * اصغر فرهادی همزمان با جشنواره کن اسامی بازیگران جدید فیلمش را اعلام کرد. این فیلم که تهیه کننده ای فرانسوی دارد و در این کشور ساخته می شود، با ماریون کوتیارد در ابتدا قرارداد بست. او که خودش یک بازیگر اسکاری است، امسال با فیلم «زنگار و استخوان» در کن حضور دارد. کوتیار در فیلم های مهمی مثل اینسپشن، بیگ فیش و نیمه شب در پاریس با کارگردان های بزرگی همکاری کرده است. از طرف دیگر طاهر رحیم، بازیگر مرد فیلم اصغر فرهادی خواهد بود. همچنین شنیده می شود که او در این فیلم یک بازیگر مرد میانسال ایرانی هم می خواهد که گویا با مانی حقیقی، مذاکراتی کرده است.   * در این هفته اعلام شد که آلبوم «روی دیگر» بهرام رادان، 7 خرداد رونمایی می شود. او در این آلبوم، دو قطعه کاملا انگلیسی دارد و کلیپ های عجیب و غریبی که واقعا دیدنی اند. * شنبه این هفته، بهاره رهنما تئاتر «این تابستان فراموشت کردم» را افتتاح کرد. تئاتری که بر اساس داستانی نوشته خودش، کارگردانی کرده است. در افتتاحیه این تئاتر، اهالی رسانه و همچنین چهره هایی مثل محراب و پیمان قاسم خانی، بهروز افخمی و ... حضور داشتند . در این تئاتر هدیه تهرانی با صدایش حضور دارد.   * رضا صادقی در این هفته اعلام کرد که 4 و 5 تیر، در تهران کنسرت خواهد داشت تا همه مشکی پوشان، خوشحال شوند.   * در این هفته فستیوال کن، به راه خود ادامه داد. یکشنبه، روز ایرانی فستیوال بود. روزی که فیلم «یک خانواده محترم» اکران شد و جالب اینکه از سوی منتقدان با استقبال زیادی روبرو شد. در همین هفته فیلم «مثل یک عاشق» کیارستمی اکران شد که با دو نگاه مختلف روبرو بود. عده ای این فیلم را خواب آور توصیف می کردند و عده ای آن را یکی از بهترین فیلم های کیارستمی. عباس کیارستمی در حاشیه نشست نقد و بررسی فلیمش، اعلام کرد که ایتالیا، میزبان فیلم بعدی او خواهد بود. در این میان فیلم «عشق» میشاییل هانکه، با استقبال خیلی زیادی روبرو شد. آنقدر که خیلی ها معتقد بودند این فیلم نخل طلای امسال را خواهد ربود. همچنین در حاشیه جشنواره کن، تارانتینو و دی کاپریو، در هتلی در شهر کن، از اهالی رسانه با یک شام پذیرایی و آنها را با فیلم «جانگوی رهاشده» بیشتر آشنا کردند.   * برای اولین بار احسان خواجه امیری و همسرش در این هفته در مصاحبه ای مطبوعاتی حرف های جالبی زدند. این مصاحبه در مجله «زندگی ایده آل» چاپ شد و همه توانستند بالاخره همسر احسان خواجه امیری و عروس استاد ایرج را ببینند. احسان و همسرش، لی لا، اعترافات خواندنی زیادی در این مصاحبه کردند.   * در این هفته، رضا داوودنژاد که عمل پیوند کبدش در شیراز را انجام داده بود، توانست راه برود و رو به بهبودی. همچنین در این هفته محسن امیریوسفی، کارگردان فیلم هایی چون «خواب تلخ» و «آتشکار» سکته مغزی کرد که او هم در روزهای پایانی هفته، رو به بهبود گذاشت.   * جکی چان اعلام کرد که دیگر با دنیای سینمای اکشن خداحافظی می کند و این بار می خواهد توانایی هایش را در عرصه درام، به رخ همه بکشد. این خبر، تا مدت ها خبر اول خبرگزاری های سینمایی بود.   * تئاتر «آمدیم نبودید، رفتیم» به کارگردانی رضا حداد، این هفته از صحنه خداحافظی کرد و البته یک رکورد از خود به جا گذاشت: «پرفروش ترین تئاتر ایران»؛ به گفته این کارگردان این تئاتر احتمالا مهرماه هم روی صحنه خواهد رفت. رضا حداد همچنین با هزینه شخصی سالن شماره سه ایرانشهر را بازسازی خواهد کرد.   * کمپانی والت‌دیزنی در این هفته اعلام کرد که قصد همکاری با «جانی دپ» را دارند. این کمپانی با تولید نسخه سینمایی مجموعه تلویزیونی موفق و دهه هفتاد میلادی به نام «استاکر شب»، ساخت فیلم در ژانر وحشت و دلهره را نیز تجربه می‌کند. جانی دپ به عنوان بازیگر با این پروژه سینمای ترسناک همکاری خواهد کرد و ادگار رایت سازنده چند فیلم ژانر سینمای وحشت، کارگردان آن خواهد بود. دپ در این فیلم در نقش کارل کولچاک یک روزنامه‌نگار اهل لاس‌وگاس ظاهر خواهد شد که به دنبال حل رمز و راز یک سری پرونده مرموز است. این تحقیقات او را وارد یک دنیای عجیب و غریب می‌کند که سرشار از زامبی‌ها، خون‌آشام‌ها، آدم‌های گرگ‌نما و حتی موجودات بیگانه فضایی است.   * دراین هفته اعلام شد که بلیط های فیلم «روزهای زندگی» به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، نصف قیمت به فروش خواهد رسید. البته در خبرها ابتدا گفته شد این تغییر قیمت در سینماهای کل کشور است. اما بعد از آن اعلام شد که تنها در پردیس های سینمایی این اتفاق می افتد.

مروری بر اخبار هنر در هفته ای که گذشت

هفته ای که گذشت، هفته شلوغ و پر چهره ای در دنیای هنر بود. کافی بود سری به دکه روزنامه فروشی بزنید یا نگاهی به سر خط خبرهای سایت ها و خبرگزاری ها بیندازید تا دستتان بیاید که این هفته، هفته پررونقی در دنیای هنر بوده است. سینما، تئاتر، موسیقی و... هر کدام پر از اتفاقات ریز و درشتی بودند که مرورشان در این آخر هفته، خالی از لطف نیست. با هم سری به دنیای سینما و تلویزیون و بازیگران و کارگردان ها می زنیم. بعد از آن نگاهی به اتفاقات حوزه تئاتر داریم و در نهایت، دنیای موسیقی و حوزه های دیگر را بررسی میکنیم.  
چند خبر مهم هنری هفته هنر در هفته ای که گذشت مروری بر دنیای هنر در هفته‌ چهارم تیر «قول»؛ شهره آغداشلو و «نسل‌کشی» ارامنه پسر فراستی درباره پدرش نوشت فراستی تکذیب کرد

انتخاب سردبیر

تئاتر

چه نمایش‌هایی در ایرانشهر به صحنه می‌روند؟

شورای سیاست‌گذاری تماشاخانه "ایرانشهر" فهرست اجراهای نیم‌سال اول سال 95 را اعلام کرد.   به گزارش ایسنا، روابط عمومی تماشاخانه ایرانشهر، شورای سیاست‌گذاری تماشاخانه ایرانشهر متشکل از بهروز غریب‌پور، آتیلا پسیانی، حسین مسافرآستانه، حسین پارسایی و مجید رجبی معمار فهرست اجراهای نیم‌سال اول سال 95 را اعلا

" بادها به نفع کودکان می وزند "

تئاتر " بادها برای که می وزند " به کارگردانی چیستا یثربی ، به نفع انجمن حمایت از حقوق کودکان روی صحنه می رود.
برای نخستین بار یک زن رئيس تئاتر شهر تهران شد بادها برای ما می وزند تماشای تئاتر در خانه در تالار قشقایی ببینیم نگاهی به نمایش خانمچه و مهتابی اثر اکبر رادی

مطالب تصادفی

موسیقی

ملیک می دانست چرا مولانا می رقصید

تیر ماهی که گذشت مقارن بود با دهمین سالگرد درگذشت امانوئل ملیک اصلانیان موسیقیدان اندیشمند ایرانی. به همین مناسبت جمعی از شاگردان او البته با تاخیری سه ماهه سوم آبان ماه مراسم ویژه ای در تالار رودکی برگزار می کنند. در درازای هشتاد سالی که از فعال شدن حوزه موسیقی پیشرو در ایران می گذرد، به ندرت می‌توان با موسیقی اندیشمندانه، آنگونه که درخور این عنوان است، روبرو شد. در این حوزه نیز شیفتگی به فن و تکنیک آهنگسازی، نقش تعیین کننده ایفا کرده است. این شیفتگی نه تنها مجال اندیشیدن را از آهنگسازان سلب کرده که راه را بر بیان احساس واقعی آنان نیز بسته است. در چنین فضایی است که نقش حضور اندک اندیشمندانی که شمارشان شاید از انگشتان یک دست تجاوز نکند در جامعه موسیقی ایران ارزش و اهمیت ویژه پیدا می کند. امانوئل ملیک اصلانیان نوازنده و آهنگساز در فهرست این اندک موسیقیدانان اندیشمند جای داشت. او در سال ۱۲۹۴ در روستوف در روسیه زاده شد، هر چند در بیشتر منابع گفته شده در تبریز به دنیا آمده است. در گفت وگویی می گوید:\"محل تولد من در شناسنامه، تبریز نوشته شده اما در حقیقت در سال ۱۹۱۵ میلادی در روستوف به دنیا آمده‌ام. پدر و مادرم اهل تبریز بودند، اما در آن زمان در روستوف زندگی می‌کردند.\" در سال‌های نوجوانی به هامبورگ در آلمان رفت و در کنسرواتوار این شهر به آموزش موسیقی پرداخت. پس از دریافت دیپلم پیانو از کنسرواتوار هامبورگ، رهسپار برلین شد با این نیت که در مدرسه عالی موسیقی این شهر، شیوه‌های علمی آهنگسازی و رهبری ارکستر را نیز فراگیرد. بخت یار امانوئل بود که یکی از موسیقیدانان نام آور و نوآور آلمانی، پاول هیندمیت، در آن مدرسه تدریس می کرد. امانوئل از آموزه‌های هیندمیت بهره های فراوان برد و با به پایان رساندن دوره آهنگسازی، به ایران بازگشت. در ایران چند سالی را به مطالعه در موسیقی ایران پرداخت، به مقام استادی در هنرستان عالی موسیقی رسید و به مرور و به موازات تدریس، دست به کار آفرینش موسیقی شده است. نخستین آفریده‌های ملیک اصلانیان که برای پیانو نوشته شده، کوششی است در راه پیدا کردن ساختاری که در عین وفاداری به ضوابط بین المللی با ویژگی‌های موسیقی ملی نیز سازگار باشد. قطعاتی در چهارگاه و دشتی که حاصل این کوشش است از همان آغاز او را به عنوان آهنگسازی اندیشمند معرفی کرد. اصلانیان پس از آن آرام آرام به سراغ کارهای ارکسترال و صحنه‌ای رفت، هر چند سال یک بار با دقت و مراقبت تمام کاری را به پایان برد و منتظر مانده تا تاثیر اجرای آن را در تالار رودکی ارزیابی کند و از آن در ساخت و پرداخت کارهای بعدی بهره بگیرد. باله پروانه، گلبانگ، برای ارکستر و گروه آواز جمعی، باله افسانه آفرینش و اوراتوریوی سپیده از کارهای برجسته صحنه ای اوست که همه آن ها در تالار رودکی در سال های پیش از انقلاب به اجرا درآمد. اوراتوریوی سپیده با متنی از محمود خوشنام فراز و نشیب‌های تاریخی ایران را بررسی می کند که همیشه نبرد دائمی اهریمن و اهورامزدا، ظلمت و روشنایی را به ذهن می آورد و پایان هر شب سیاه را که در نهایت سپید است. افسانه هستی معروف ترین و شاخص‌ترین کار ملیک اصلانیان افسانه آفرینش است که از باورهای فرهنگ میترایی تغذیه کرده است. \"اول آن که ما پیر شده‌ایم و احتیاج به رنسانس داریم. ما زودتر شروع کردیم، زودتر هم به اوج رسیدیم و حالا هم به پیری و از کار افتادگی\" ملیک اصلانیان، او این باورها را بسیار غنی ارزیابی می کند. منابعی که به یاری آن ها می‌توان بسیاری از رویدادهای جهان هستی را توجیه کرد. افسانه آفرینش همیشه موضوع برانگیزاننده‌ای برای هنرمندان و موسقیدانان بوده است. اما افسانه اصلانیان را دید هستی شناسانه میترایی او از افسانه های دیگران متمایز می کند. در روایت اصلانیان، زِروان خدای مطلق از آسمان به زیر می آید و زمینی می شود. به قالب میترا در می آید که انسان است. او خود می گوید: \"به نظر من، خدا در انسان‌ها جاری می شود و سرانجام به انسان تبدیل می گردد.\" اصلانیان موسیقی افسانه را مدرن و پلی تنال (چند تنالیته‌ای) انتخاب کرده است. در سبب آن می گوید: \"اگر چه این اندیشه از ایران باستان برخاسته ولی تبدیل به یک موضوع فلسفی فراگیر در جهان شده است. از همین روی برای آن از موسیقی مطلق بدون وابستگی به این سو و آن سو بهره گرفتم.\" در سبب آن‌که چرا چنین موضوعی را از طریق رقص و باله مطرح ساخته می گوید: \"رقص در شرق همان کاری را می کند که فوگ، در غرب. در فوگ خلسه از طریق تجرید معنوی و روحانی به دست می آید و در رقص‌های شرقی از راه جسم و این هر دو وسیله‌ای است برای رسیدن به مطلق.\" از همین جاست که به تاثیر عرفان در موسیقی اصلانیان می رسیم. او اظهار شگفتی می کند که \"عرفان نتوانسته همان نیرویی را که در ادبیات گسترده ایران پدید آورده، در موسیقی به وجود آورد. هنوز در موسیقی عارف وجود ندارد.\" سبب واپسماندگی \"می دانم چرا مولانا نیز می‌رقصید. وقتی برگ درخت در هوا می رقصد، این خواسته خودش نیست. نیرویی آن برگ سبک را می رقصاند. مولانا هم از طریق گذشتن از من؛ چنان سبک می‌شد که به رقص در می آمد. در موسیقی هم باید به این سبکی رسید.\" ملیک اصلانیان عوامل مختلفی را در واپس ماندگی‌های فرهنگی ما دست اندر کار می دید: \"اول آن که ما پیر شده‌ایم و احتیاج به رنسانس داریم. ما زودتر شروع کردیم، زودتر هم به اوج رسیدیم و حالا هم به پیری و از کار افتادگی.\" \"در هوای گرم شرق همه چیز زودتر شکفته و پژمرده می شود ولی از یاد نبریم که نژادی که تمدن را آغاز کرد، شرق را برای زندگی انتخاب کرده بود.\" عاملی که به ویژه در حوزه موسیقی و روند تحولات آن اهمیت پیدامی کند، مذهب است. اصلانیان دراین باره نیز نظری ویژه داشت: \"غربی ها به خصوص آلمانی ها روحیه خشن‌تری داشتند و آئین نرم و ملایم مسیحیت را پذیرفتند. ولی ما روحیه نرم و لطیفی داشتیم و آماده بودیم که آئین خشن تری را بپذیریم. به هر حال همه چیز از داخل ناشی شده است. اگر ضعف داخلی وجود نداشت، مقاومت بیشتری می‌شد. اگر آدم ضعیف نباشد، سرماخوردگی او را از پای در نمی آورد. من فکر می کنم اگر آئین مانی باقی مانده بود چه بسا که ما لاک پشت نمی شدیم.\" او در پاسخ ناقدانی که که رپرتووار نوازندگی او را محدود و رسیتال‌های او را تکراری ارزیابی می کردند، می گوید: \"این تکرارها نیز برای رسیدن به عمق است. من بعد از هر اجرا، باز جور دیگری می نوازم. من همیشه در سفرم. آن هم سفری که انتهائی برایش متصور نیست.\" و اما نظرات امانوئل ملیک اصلانیان درباره موسیقی موجود ایران نیز قابل تامل است. از بسیاری از نام آوران سنتی یاد می کند و یادآور می شود که از جمله با ابوالحسن صبا آشنایی داشته و از او مطالب زیادی آموخته است و اشاره ای نیز به کوشش های خود در زمینه موسیقی سنتی می کند و اثری که برای تار و تنبک و سنتور نوشته است. بعد می کوشد سبب واپسماندگی ها را پیدا کند: \"شاید تقصیر از سازها باشد که چون پیشرفت نکرده اند، امکان پیشرفت خود موسیقی را نیز محدود کرده اند. بعد برای روشن شدن رابطه حیاتی میان ساز و موسیقی مثال از غرب می آورد: اگر چمبالو پیشرفت نمی کرد و تبدیل به پیانوی رویال نمی شد ما هم از سونات های اسکارلاتی به راپسودی‌های لیست نمی رسیدیم.\" ملیک اصلانیان بعد حرف آخر را می زند. حرفی که بسیاری از نواندیشان دیگر نیز گفته اند و گوش شنوایی نیافته‌اند: \"ما دارای منبع عظیمی از موسیقی در کشورمان هستیم. آهنگسازان ما باید با استفاده از کنترپوان، هماهنگی‌های جدید ابداع کنند. آن موقع موسیقی ایرانی دارای سبک بین المللی خواهد شد.\" و بعد در پاسخ کسانی که این کوشش ها را غرب زدگی تلقی می کنند، می افزاید: \"کنترپوان یک علم و در نتیجه بین المللی است و مربوط به کشور خاصی نمی‌شود و استفاده از آن لطمه‌ای به هویت ملی ما نخواهد زد.\" منبع: DW

نود سالگی شارل آزناوور، خواننده اسطوره‌ای فرانسه

شارل آزناوور٬ خواننده٬ آهنگساز٬ ترانه‌سرا و بازیگر فرانسوی ارمنی‌تبار٬ ۹۰ سالگی خود را جشن می‌گیرد. "لا بوهم"٬ "لا ماما"٬ و "شی" از معروف‌ترین ترانه‌های اوست که در ایران نیز در صف هنرمندان محبوب قرار داشت. محبوبیت ترانه‌های فرانسوی در ایران به سال‌های دیر و دور باز می‌گردد. شاید علتش رواج بیشتر فرهنگ کشور فرانسه در ایران٬ یا متن‌های دلنشین و پرمحتوای ترانه‌ها و احتمالا جذابیت خوانندگان بوده است. شانسون‌های فرانسوی و خوانندگانی چون ادیت پیاف٬ ژولیت گرکو٬ ژاک برل و شارل آزناوور همیشه جایگاهی ویژه در میان ایرانیان علاقه‌مند به موسیقی فرنگی داشتند. می‌گویند در کهنسالی تنها باید به استراحت پرداخت. شاهنور واریناگ آزناووریان٬ که بعدها به شارل آزناوور معروف شد٬ اما گویا استراحت‌پذیر نیست. در نود سالگی اگر ترانه‌ای با صدای او نمی‌شنویم به معنای کنج عزلت گزیدن او نیست. او از زمانی که به شهرت رسید سرزمین آباء و اجدادی‌اش ارمنستان را فراموش نکرد. گذشته از کمک‌های مالی‌ای که او در موقعیت‌های گوناگون برای پیشرفت و آبادانی ارمنستان کرده٬ امروز او سفیر دائمی ارمنستان در یونسکو است.
کنسرت سیمین غانم در تالار وحدت برگزار می شود اِدِل موفق به کسب مدال افتخار از کاخ باکینگهام شد كنسرت زمانه گروه كامكارها جوآن بائز جرج مایکل درگذشت

پر بازدیدترین ها

هنرهای تجسمی

سهراب سپهری رکورد شکست

دومین حراج آثار هنری در سالن زرین هتل آزادی تهران برگزار شد که در جریان آن آثار هنری به مبلغ ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به فروش رفتند. گزارش تصویری از این حراجی: رکورد فروش متعلق به کاری از سهراب سپهری بود که به مبلغ هفتصد میلیون تومان بفروش رسید وصل و هجران اثری از علی شیرازی نیایش یک قهرمان از بهروز دارش این یک گاو گریان است اثری از عباس کیا رستمی

نمایشگاه عکس رضا میلانی

نمایشگاه عکس رضا میلانی که در روز 18 آذر ماه مراسم افتتاحیه خود را در گالری سیحون  پشت سر گذاشته است، از همان روز لغایت 30 آذر ماه پذیرای شما دوست داران رشته عکاسی می باشد.
گناه‌کار کسی است که وسوسه می‌کند! نمایشگاه بین المللی صنایع و فناوری طلا، جواهر و نقره عکس های زروان روح بخشان – عصر جمعه: مکعب سفید تیر زدن در چشم ارواح در گالری طراحان آزاد نمایشگاه نقاشی سهیلا حقیقت در گالری سیحون

ادبیات

لیلا اعظم زنگنه، ستاره جدید ادبیات دنیا

لیلا اعظم زنگنه، نویسنده ایرانی‌تبار بزرگ شده پاریس است. او اکنون در شهر نیویورک زندگی می گذارند. این روزها لیلا اعظم زنگنه، با کتاب خود به نام «یک جادوگر–ناباکوف و خوشبختی» در نمایشگاه فرانکفورت خبرساز شده است. این داستان با مرگ ولادیمیر ناباکوف آغاز می‌شود و در ادامه آن، به فلسفه زندگی این نویسنده روس مهاجر، شرح حال و سرگذشت او به عنوان یک نویسنده انقلاب زده و همچنین به عشق او به شکار پروانه‌ها می‌پردازد. این نخستین رمان لیلا است. او از پدر و مادری ایرانی در پاریس متولد شده است. در دانشگاه‌های فرانسوی ادبیات و فلسفه خوانده و پس از آن به آمریکا رفته است. اعظم زنگنه در هیئت ناظران کمیته بین‌المللی نجات عضو است و جزء جمع مشورتی انجمن «واژگان بدون مرز». علاوه بر همه این‌ها، او در جمع مشورتی انجمنی به نام «ظرف غذا»ست که به صورت غیرانتفاعی برای تهیه غذای مورد نیاز دانش‌آموزان در آفریقای جنوبی فعالیت می‌کند. لیلا اعظم زنگنه اکنون در هاروارد تدریس می‌کند.  

جایی برای زنان بر روی قله آناپورنا

در روزی که متاسفانه خبردار شدیم که " لیلا اسفندیاری"، کوهنورد ارزشمند کشورمان را از دست داده ایم، معرفی این کتاب را به روح بزرگ او تقدیم  می کنیم.
شیاطین و فرشتگان روز ملی عطار گل صحرا، زندگی مشهورترین مدل سیاهپوست من راه خانه ام را گم کرده ام انتخاب واهه