1 1 1 1 1 1 1 1 1 1

این روزها تب و تاب فیلم های جشنواره داغ است. یکی از فیلم هایی که این چند روز گذشته از جشنواره، نقل زبان ها است، فیلم " بوسیدن روی ماه " همایون اسعدیان است. قبل از این فیلم " طلا و مس" را همین کارگردان ساخته بود که فیلمی بی ادعا و بی ادایی محسوب می شد و به دل خیلی ها نشست. فیلم اخیر آقای اسعدیان نیز در همین ردیف قرار دارد. داستان فیلم در خصوص دو دوست و همسایه است که هر دو فرزندانشان را در جنگ از دست داده و هر دو مفقودالاثر شده اند. اما این بار خبر از آوردن جسد یکی از این پسرها می شود و این مادر می خواهد بدون اینکه به کسی بگوید فداکاری کرده و به دوستش که مریضی سختی دارد و به قول خودش دم رفتنش است بگوید که این جسد فرزند اوست تا او در آرامش بمیرد و ....
این فیلم از نظر خیلی از منتقدین برای سیمرغ گرفتن ساخته شده است اما برخی نگرانند که در حد سیمرغ بماند و مخاطب عام را جذب نکند. باید صبر کنیم تا به اکران عمومی فیلم برسیم و بعد قضاوت کنیم.


 

سازندگان فیلم " پریناز" طی یک اطلاعیه ای نسبت به رفتار اخیر اداره کل نظارت و ارزشیابی با این فیلم که منجر به حذف آن از جشنواره شد به شدت اعتراض کردند. سازندگان این فیلم با بیان اینکه شعار این جشنواره اخلاق، امید و آگاهی بوده است، رفتار مسئولان را خارج از این شعارها دانستند و متذکر شدند که خود مسئولان به چنین شعارهایی نه تنها عمل نمی کنند بلکه فقط آن ها را در حد شعار فقط بیان می کنند. تهیه کننده و کارگردان این فیلم که مشکل اصلی را گریم خانم معتمدآریا دانسته بودند با همکاری و اعمال اصلاحات این فیلم را مجدد آماده کردند حتی 8 دقیقه از فیلم را نیز کم کرده و بخش هایی را نیز با اصلاح نشان دادند اما این بار در خبر ها آمد که سازندگان اصلاحاتی صورت نداده اند. با خبر کذبی که در این خصوص پخش شد، تهیه کننده و کارگردان این فیلم اعلام کردند که حاضرند در جلسه ای با حضور نمایندگان رسانه ها و هیئت انتخاب و خود شخص آقای سجادپور این فیلم را نمایش دهند تا نشان دهند که مشکل هیچ یک از اینها نبوده و کسانی با غرض از اکران این فیلم در جشنواره واهمه دارند.


 

صدر انتخاب های مخاطبین سینمای ایران را فیلم "برف روی کاج‌ها" به خود اختصاص داد. در بخش بین الملل امتیازها بدین شرح است: "ملکه" با 69 صدم 2- "روزهای زندگی" با 44 صدم 3- "عمر قاتل من است" با 28 صدم 4- "رود لندن" با 212 هزارم و 5- "عقاب" با 210 هزارم امتیاز و اما در بخش سینمای ایران: 1 - "برف روی کاج‌ها" با 2 و 82 صدم امتیاز 2- "بوسیدن روی ماه" با 2 و 24 صدم امتیاز 3- "پل چوبی" با 1 و 88 صدم امتیاز 4- "بی خود و بی جهت" با 1 و نیم امتیاز 5- "پذیرایی ساده" با 1 و 48 صدم امتیاز 6- "خوابم می‌آد" با 1 و 37 صدم امتیاز 7- "گشت ارشاد" با 1 و 20 صدم امتیاز 8- "پله آخر" 1 و 12 صدم امتیاز 9- "ضدگلوله" با 1 و 4 صدم امتیاز 10 – "من و زیبا" با 98 صدم امتیاز .


 

در آیین اختتامیه سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر، جوایز در بخش های مختلف اهدا شد. در بخش بین الملل، سیمرغ بلورین بهترین فیلم به رشید بوشارب و ژان برآ برای فیلم "عمر قاتل من است" از کشور فرانسه اهدا شد. بخش جلوه گاه شرق که مربوط به سینمای آسیا است، سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌ به داریوش مهرجویی برای فیلم "نارنجی‌پوش" از کشور ایران اهدا شد. در بخش سینمای سعادت، سیمرغ بلورین بهترین فیلم به فابین وونیه برای فیلم "آزادگان" از کشور فرانسه اهدا شد. وباز هم در بخش جایزه بین‌الادیان فیلم "نارنجی پوش" داریوش مهرجویی جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرد. اين جايزه به اسم جايزه بين المذاهب شهرت دارد و جايزه كسانی است كه در جشنواره های معتبر دنيا شرکت داشته اند. اما در جشنواره ما به اسم بين الاديان به برگزيدگانش اهدا می شود. این جایزه توسط بنياد سيگنس که تا به حال به 70 فيلم ايرانی اين جايزه را اهدا كرده است، اهدا می شود.


 

پروژه فیلم "مشكل منحنی" به کارگردانی " روبرت لورنز" و به سفارش کمپانی " وارنر" این بار از "جاستین تیمبرلک" خواننده و بازیگر امریکایی برای بازی در فیلمش استفاده می کند. از بازیگران برجسته این فیلم "امی آدامز" و "کلینت ایستوود" می توان نام برد. "مشكل منحنی" درامی ورزشی درباره ورزش بیسبال است.


 

آلبوم " جان من بی من مرو " همایون شجریان و گروه دستان بالاخره مجوز گرفت. واحد نظارت و ارزشیابی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد این آلبوم را که در 9 قطعه با اشعار مولانا، سعدی و سیاوش کسرایی است مجاز و قابل انتشار دانست.


 

 

مجوز آلبوم "آرامش" به خوانندگی " بهنام صفوی" در 9 قطعه صادر شد. آهنگسازی این آلبوم با بهنام صفوی و شهاب رمضان است. اشعار این قطعات را نیز مریم اسدی، محمد کاظمی، پگاه موسوی، علی بحرینی بر عهده داشتند.


 

گروه موسیقی "بازار" که در سال ۲۰۰۴ نامزد دریافت جایزه گرمی شده بود، در بخش بین‌الملل بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به صحنه می‌رود. گروه "بازار" از کشور سوئد آثارش را به عنوان موفق‌ترین سفیر موسیقایی این کشور که عمیقا وامدار سنت‌های قدیمی اسکاندیناوی است و بیانی نو از مقام‌ها، ریتم‌ها و الگوهای موسیقایی این کشور دارد، ارائه می‌کند.


 

شهرام شعرباف بالاخره یاد گرفت که چگونه رضایت مسئولان را کسب کند. او که عضو گروه موسیقی اوهام است، تمامی تلاش خود را می کند تا بتواند این بار مجوز آلبومش را بگیرد و به صورت رسمی موسیقیش و قطعات این گروه را روانه بازار کند. او بعد از اینکه آلبوم " نهال حیرت " (تابستان 1378 ) نتوانست مجوز بگیرد و از طریق اینترنت پخش شد و با استقبال بسیار زیاد مخاطبان روبه رو شده بود، این بار تمامی تلاشش را می کند که صورت رسمی کارش را ارائه دهد. در همین راستا کنسرتی پژوهشی از گروه اوهام در کنسرواتوار موسیقی برگزار شد.


 

 

طرفداران موسیقی بی کلام خوشحال باشند که آلبوم بی کلام "شاینوس" در 12 قطعه با آهنگسازی و تنظیم شهاب امیری به زودی روانه بازار خواهد شد. امتیاز مجوز این آلبوم برای شرکت صوت آوای هنر و موسسه راه زندگی صادر شده است.


 

پل مک‌کارتنی، ستارهٔ 69 ساله‌ دنیای موسیقی و یکی از اعضای گروه موسیقی بیتلز، این بار می خواهد موسیقیش را به گوش جوانان کم سن و سال برساند. به همین خاطر او قصد دارد موسیقی یک بازی کامپیوتری را بسازد تا از این طریق هم درآمد مناسبی داشته باشد و هم نوجوانان او و موسیقی اش را بشناسند.


 

"اسکات الکساندر" و "لری کاراس زوسکی"، تهیه کننده و کارگردان فیلم "چشمان بزرگ" که برگرفته از زندگی واقعی "مارگارت و والتر کین" می باشد، از "ریز ویترسپون" و "رایان رینولدز" برای ایفای نقش در این فیلم، دعوت کردند. داستان فیلم در دهه پنجاه و شصت اتفاق می افتد. مارگارت که زنی خلاق و تواناست نقاشی های زیبایی می کشد اما از آنجا که کمی خجالتی است همسرش تمامی این نقاشی ها را به نام خودش به مردم می شناساند و در این جا مارگارت از او شکایت می کند و در دادگاه از هر دوی آنان خواسته می شود که نقاشی بکشند و اینجاست که مارگارت هنرش را به معرض همگان می گذارد.


 

کنراد موری پزشک مایکل جکسون که به چهار سال زندان به اتهام به قتل غیر عمد جکسون و سو استفاده از اعتماد بیمارش در زندان به سر می برد، تقاضای آزادی از زندان، بدون وثیقه کرد. هنوز معلوم نیست که او بتواند درخواستش را عملی کند و موافقت دادگاه را بگیرد.


 

و اما در پایان ، این هفته  مصادف است با سالروز تولد :

كامبوزيا پرتوی، شهاب حسینی و افشین قطبی و جان ویلیامز، سث گرین و استفانی کورتنی است.

دیدگاه‌ها  

+2 # طناز 1390-11-22 15:03
مرسی خیلی خوب بود.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی جدید تصویر امنیتی

  • نسوز و بساز، عکس بذار و ببر!
    نسوز و بساز، عکس بذار و ببر! اتو یکی از آن دست وسایلی است که تقریبا همه ما با آن همیشه سر و کار داشته‌ایم. ممکن است در این میان خاطرات تلخی را هم با سوزاندن لباس محبوب‌مان در زیر این دستگاه‌های داغ تجربه کرده باشیم، تجربه‌ای که این روزها و به واسطه فناوری‌هایی چون OptimalTemp کمپانی فیلیپس، به دست فراموشی سپرده شده است. حال به همین خاطر قصد داریم تا یک مسابقه جذاب که با همکاری فیلیپس و شکوفا الکتریک، نماینده رسمی این شرکت در ایران برگزار می‌شود را در اینجا برای شما شرح دهیم تا شاید یکی از برندگان خوش شانس این رقابت جالب شوید.
    ادامه مطلب...

سینما

اسکار 2014: جوایز و فرش قرمز

هشتاد و ششمین دوره مراسم جوایز سینمایی اسکار بامداد روز دوشنبه دوم مارس در لس آنجلس برگزار شد. فیلم «جاذبه» در هفت بخش موفق به دریافت جایزه اسکار شد، اما جایزه مهم بهترین فیلم اسکار 2014 به «دوازده سال بردگی» ساخته «استیو مک‌کوئین» اعطا شد. در بخش بهترین بازیگر نقش اصلی مرد جایزه اسکار به «ماتئو مک‌کانوی» برای نقش‌آفرینی در فیلم «باشگاه خریدارن دالاس» رسید. در بخش بهترین بازیگر نقش اصلی زن نیز طبق پیش‌بینی‌ها جایزه اسکار به «کیت بلانش» برای فیلم «یاسمن غمگین» اعطا شد. در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن «لوپیتا نایونگ» برای فیلم «دوازده سال بردگی» جایزه اسکار را گرفت. در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد «جارد لتو» برای فیلم «باشگاه خریدارن دالاس» شایسته دریافت اسکار شناخته شد. در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی، «زیبایی بزرگ» ساخته «پائولو سورنتینو» موفق به کسب عنوان بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار شد. در بخش بهترین انیمیشن کوتاه، «آقای هابلوت» ساخته مشترک «لورن ویتز» و «الکساندر اسپیگارس» اثر برتر انتخاب شد. در بخش بهترین انیمیشن بلند، فیلم «منجمد» ساخته مشترک «جنیفر لی» و «پیتر دل ویچو» بهترین فیلم انیمیشن اسکار نام گرفت. در بخش بهترین فیلمبرداری، جایزه اسکار به «امانوئل لوبزکی» برای فیلم «جاذبه» اعطا شد. در بخش بهترین موسیقی فیلم، «استیون پرایس» برای ساخت موسیقی «جاذبه» جایزه اسکار گرفت. در بخش بهترین ترانه، جایزه اسکار به انیمیشن «منجمد» تعلق گرفت. در بخش بهترین جلوه‌های ویژه، جایزه اسکار برای فیلم «جاذبه» به «تیم وبر»، «کری لاورنس»، «دیو شرینک» و «نیو کوربولد» رسید. در بخش بهترین طراحی لباس، «کاترین مارتین» برای فیلم «گتسبی بزرگ» جایزه اسکار را دریافت کرد. جایزه اسکار بهترین طراحی چهره به فیلم «باشگاه خریداران دالاس» رسید. در حالی که جایزه اسکار بهترین طراحی تولید به فیلم «گتسبی بزرگ» تعلق گرفت. در زیر بهترین لباس های انتخاب شده از فرش قرمز و چهره های معروفی که در این مراسم شرکت کرده اند را خواهید دید:

مروری بر هنر در هفته اول آذر ماه

در اولین هفته آذر ماه، مروری داریم بر هنر در آخرین هفته آبان؛ این هفته کنسرتهایی بیشماری از جمله کنسرت محمدرضا لطفی، همایون شجریان، گروه دارکوب و گروه سون برگزار شد. همچنین به رغم اعلام وزارت ارشاد مبنی بر ممنوعیت برگزاری فرش قرمز، هفته پیش فرش قرمز دیگری گسترده شد. در پایین به خبری دیگر از فیلم جدایی نادر از سیمین و اخباری از هالیوود و بالیوود مرور این هفته را به پایان می رسانیم.
انتقامجویان از راه رسیدند، سینماهای آمریکا ترکید! 50 سالگی مونیکا بلوچی فیلم "گذشته" به عنوان نماینده ایران به اسکار معرفی شد سفر دردسر ساز لئوناردو دی‌کاپریو به اندونزی مروری بر هنر در هفته اول شهریور

انتخاب سردبیر

تئاتر

" بادها به نفع کودکان می وزند "

تئاتر " بادها برای که می وزند " به کارگردانی چیستا یثربی ، به نفع انجمن حمایت از حقوق کودکان روی صحنه می رود.

بادها برای ما می وزند

"بادها برای که می وزند"، شرحی است از هراس های یک انسان. از آسیب های فردی و اجتماعی. از امنیتی که کمتر پیدا می شود. چیستا یثربی عواید یک اجرا از این روایت را به انجمن حمایت از کودکان تقدیم کرده است. در این گفتگو به گوشه ای از دغدغه های این کارگردان در مورد زنان و کودکان اشاره می شود.
چه نمایش‌هایی در ایرانشهر به صحنه می‌روند؟ در تالار قشقایی ببینیم برای نخستین بار یک زن رئيس تئاتر شهر تهران شد "پایکوبی اسب ها پشت پنجره 2 " در برج آزادی نگاهی به نمایش خانمچه و مهتابی اثر اکبر رادی

مطالب تصادفی

موسیقی

كنسرت زمانه گروه كامكارها

كنسرت موسیقی كردی، فارسی گروه كامكارها  14،15 و 16 مهر ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی، ساعت 21 برگزار می شود. این كنسرت یادبودی برای مادر كامكارها است كه به احترام ایشان (زمانه) نامگذاری شده و قطعه زیبایی كه به یاد ایشان ساخته شده، اجرا می شود.

کنسرت سیمین غانم در تالار وحدت

کنسرت سیمین غانم در تالار وحدت میشکفه گل از گل باد... سیمین غانم با آن صدای بی نظیرش و ترانه های تاثیرگذارش انگار از دل نوستاژی ها بیرون آمده. از خش خش صفحه های گرامافون پدربزرگ تا فلش مموری های این روزها با صدای سحر انگیزش آشنا هستند. وقتی میخواند سه نسل با او زمزمه میکنند. او از خیل خوانندگان مشهور پیش از انقلاب است اما از معدودِ آنها که ماندن و 20 سال سکوت را به غربت نشینی ترجیح داد. سرانجام با آزاد شدن اجرای کنسرت زنان برای زنان در سال 76، صدای او باز گوش صحنه ها را پر کرد تا مثل مشهورترین ترانه اش گل از گل بادی که صدایش را میشنود بشکفد. اگرچه آهنگهایش منتشر نمیشوند و کسی پشت درهای سالن آنها را نخواهد شنید اما خودش را تکرار نمیکند و در هر اجرای تازه، دو ترانه کاملا جدید را میخواند؛ البته "گل گلدون"، "مرد من"،"آسمون آبی"،"پرنده" و ترانه های خاطره انگیز دیگرش جای خود دارند. او دست کم سالی یکبار کنسرت برگزار میکند و این سومین سالیست که در تالار وحدت به نفع بنیاد خیریه فیروزنیا آواز میخواند؛ روزهای 19 تا 22 اردیبهشت و اینبار در آستانه روز مادر.
جورج مایکل؛ فراز و نشیب یک ستاره پشت ستاره ها/ لاله پورکریم جشنواره موسیقی زنان؛ اواخر خرداد در تالار وحدت رودخانه بی پایان در راه است تورهای موسیقی پرفروش سال ۲۰۱۱ تا امروز

پر بازدیدترین ها

هنرهای تجسمی

رونمایی از کتاب زندگی ،عشق و گم‌گشتگی: نقاشی های علی اکبر صادقی

مراسم رونمایی از کتاب "زندگی ، عشق و گم‌گشتگی" مجموعه کامل آثار علی اکبر صادقی نقاش سرشناس، جمعه ۲۷ فروردین ماه با نمایش نسخه های ترمیم شده‌ی انیمیشن های این هنرمند، با حضور تعداد زیادی از هنرمندان در گالری شیرین تهران برگزار شد. این مجموعه کتاب در سه جلد و به کوشش علی بختیاری منتشرشده است. جلد اول با عنوان "زندگی"، مروری بر کارهای اولیه‌ی علی اکبر صادقی است و روند شکل گیری آثار هنری او در رشته های گرافیک، نقاشی روی شیشه یا ویترای ، انیمیشین و تصویر سازی را تا اواسط دهه‌ی پنجاه مورد بررسی قرار داده است. کتاب عشق نیز مروری بر نقاشی های علی اکبر صادقی است که از میانه‌ی دهه‌ی پنجاه به بعد با مجموعه‌ی اسطوره و ریاضی آغاز شد. کتاب گم‌گشتگی نیز شامل مجموعه اشعاری است که علی اکبر صادقی در سال های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵ سروده است. علاوه بر خود هنرمند فرشید مثقالی، جواد مجابی، علی بختیاری ، شهروز مهاجر ، عطاالله امیدوار و طاها بهبهانی از جمله هنرمندانی بودند که در این مراسم از علی اکبر صادقی سخن گفتند. جواد مجابی، نویسنده و منتقد که مقدمه کتاب علی اکبر صادقی را هم نوشته است، در گفت و گویی با بی بی سی فارسی در باره علی اکبر صادقی و جایگاه او و آثارش در هنر معاصر ایران گفت:" علی اکبر صادقی یک نقاش نو کلاسیک روایت گراست یعنی در واقع کسی است که نقاشی کلاسیک ایران و جهان و مخصوصا مینیاتور ایران را خیلی خوب می داند و تجربه کرده است، اما آنچه او را متفاوت می کند دید نو نقاش است که طبیعتا با نگاه شوخ چشمانه‌ای که به هستی دارد همه چیز را در یک حالت لغزان و مردد نشان می دهد." آقای مجابی در ادامه گفت: "صادقی وقتی به مجالس جنگ و بزم و باغ های ایرانی، افسانه ها و اسطوره نگاه می کند همه چیز را نا استوار معرفی می کند و این نگاه شوخ چشمانه به جهان است که به کارهای او تازگی می دهد." آقای مجابی تاکید کرد که صادقی یکی از پرکارترین هنرمندان معاصر ایران است و کارهایش هم مورد تایید خواص است و هم عموم مردم به کارهایش توجه دارند و می توانند با آثار او ارتباط برقرار کنند. به گفته‌ی آقای مجابی، او هنرمند نو اندیشی است که هیج گاه شیفته‌ی کار خود نمی شود و به جای تکرار هر وقت در کارهایش به اوج رسیده است خود را محدود نکرده و به کار تازه‌ای روی آورده است. آقای مجابی در باره‌ی کتاب گم‌گشتگی که مجموعه اشعار علی اکبرصادقی است، گفت: "صادقی در یک دوره به خاطر افسردگی نقاشی نکرده و نشسته شعرهای خودش را نوشته. این شعرها به نظر من نوعی خواب گزاری است؛ بیان یک دنیای خواب گونه است و سرشار از فضاهای فرا واقعی است." علی اکبر صادقی علی اکبر صادقی، در سال ۱۳۱۶ در تهران به دنیا آمد. نقاشی را از‌‌ همان کودکی آغاز کرد و در دوران دبیرستان، نقاشی آبرنگ را نزد آواک هایراپتیان، با کپی از طبیعت آموخت. علی اکبر صادقی در سال ۱۳۳۷ وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد و در همان سال ها ، نقاشی روی شیشه با حال و هوای ایرانی را تجربه کرد. او به مرور سبک‌ها و شیوه‌های مختلف نقاشی را تجربه کر ، اما در ‌‌نهایت می‌توان وی را نقاشی سوررئالیست دانست که به بیان و فرم شخصی خود دست یافته است. نقاشی‌های سوررئالیستی علی اکبر صادقی به ویژه در آثار دوره‌ی اولش، هم از نظر مضمونی و تماتیک و هم از نظر به‌کارگیری عناصر تصویری و رنگ، جلوه‌ای ایرانی داشتند که درست به همین دلیل، بین او و دیگر نقاشان سوررئالیست فاصله‌ای محسوس ایجاد می‌کرد و به دنیای نقاش، رنگ و بویی شخصی و متمایز می‌داد. در دوره‌ی دوم اما، صادقی به‌تدریج از این عناصر فاصله گرفت و به نقاشانی چون رنه ماگریت و دالی که از نقاشان مورد علاقه‌ی وی هستند، نزدیک‌تر شد و در مقابل کوشید که مرزهای نقاشی‌اش را از بوم به قاب‌هایی که این بوم‌ها را در خود گرفته بودند گسترش دهد. با این همه به نظر می‌رسد که مخاطبان علی اکبر صادقی، هنوز کارهای دوره‌ی اول او را بیشتر دوست می‌دارند و نام او را با این کار‌ها و نقش‌ها به خاطر سپرده‌اند. اگرچه نقاشی، اصلی‌ترین دغدغه علی اکبر صادقی به شمار می‌آید، اما او در زمینه‌های دیگر، از جمله ساخت انیمیشین، تصویرگری کتاب گرافیک و حتی شعر نیز فعال بوده است. او در فاصله سال‌های ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۶، شش فیلم از جمله «گلباران»، «رخ»، «ملک خورشید» و «زال و سیمرغ» را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخت. این فیلم‌ها که هم در داخل ایران و هم در جشنواره‌های جهانی مورد اقبال بسیار واقع شدند و جوایز متعددی را نصیب وی کردند، نمونه‌های موفقی از انیمیشن ایرانی به حساب می‌آید. در اغلب آثار او فرهنگ عامیانه، اساطیر ایرانی، نقاشی قهوه‌خانه‌ای و سنت‌های تصویری ایرانی مثل پرده‌خوانی بازآفرینی شده اند. در اکثر آثار علی اکبر صادقی چهره های مردانی با کلاهخود و سپر حضور دارند که در بسیاری از آنها چهره‌ی خود نقاش به چشم می خورد؛ گویی که او تاریخ ایران را با نوعی خود نگاری ترکیب کرده است. علی اکبر صادقی کار‌هایش در بیش از صدها نمایشگاه انفرادی و گروهی در ایران و خارج از ایران به نمایش درآمده، و برای نقاشی‌ها، فیلم‌ها و تصویرگری‌های کتاب جوایز متعددی را کسب کرده است.

عکسهای بی نظیر از ایران زیبا

نمایشگاه «بیرون از کادر» با محوریت نمایش عکس‌هایی از چشم‌اندازهای زیبای ایران، مخاطرات و نگرانی‌های زیست‌محیطی و نقش افراد جامعه در این امور در خانه هنرمندان ایران برگزار شد. تعدادی از عکس‌های این نمایشگاه را ببینید. نمایشگاه مشترک فرید ثانی و امیر حسین مددی با عنوان بیرون از کادر خرداد 1392 در خانه هنرمندان ایران برگزار شد. امیر ثانی در باره عکسهای به نمایش درآمده در این نمایشگاه می گوید: در این نمایشگاه 18 عکس در قالب 6 مجموعه به نمایش گذارده شده است که در مدت 4 تا 5 سال از اقصی نقاط ایران ثبت شده است. با توجه به مساحت و وسعت کشور ایران می توان گفت این مجموعه حاصل بیش از 50000 کیلومتر سفر زمینی است. فرید ثانی دیگر عکاس این مجموعه نیز به دویچه وله می‌گوید: «در این نمایشگاه سعی کردیم با قرار دادن عکس‌هایمان از چشم اندازهای زیبای ایران در کنار اخبار منتشر شده در رسانه‌ها از تهدیدها و تخریب‌های همان مناطق ، توجه مخاطب را به نداشتن این زیبایی‌ها در آینده نه چندان دور جلب کنیم». این نمایشگاه با محوریت و نمایش عکس هایی از چشم اندازهای زیبای ایران، مخاطرات و نگرانی های زیست محیطی و نقش افراد جامعه در این امور برگزار شد.
نمایشگاه بین المللی صنایع و فناوری طلا، جواهر و نقره نمایشگاه نقاشی پونه جعفری نژاد نمایشگاه لباس و زیورآلات گنجینه هنری ایران به دور دنیا می رود سهراب سپهری رکورد شکست

ادبیات

یادداشتهای ژوزه

ژوزه ساراماگو، نویسنده پرتقالی را اکثر علاقمندان به کتاب و مطالعه می شناسند. وی در سال 1922 بدنیا آمد و در سال 1998  موفق به کسب جایزه نوبل در رشته ادبیات گشته است. از آثار مهم او میتوان به غار، کوری و همه نامها اشاره نمود. آخرین اثر چاپ شده از او اما در حقیقت یادداشتهای روزانه او  در آخرین سالهای زندگیش است. این یادداشتها شامل نقدها نظرات و خاطرات او از وقایع و اتفاقات دنیای پیرامون وی است که به قلمی روان و سبک نگاشته شده است. خواندن این کتاب را با ترجمه مصطفی اسلامیه و توسط نیکو نشر مشهد چاپ گردیده را به کلیه علاقمندان مطالعه توصیه می نماییم. یادداشت ذیل را که ساراماگو در 22 ژوئیه سال 2009، تقریبا چنین روزهایی از سال , و چند ماه قبل از مرگش در سال 2010 نگاشته با هم مطالعه می نماییم. 21 ژوییه : ماه چهل سال پیش من هنوز در خانه ام تلویزیون نداشتم. پنج سال بعد، یعنی در 1974 ، تلویزیون کوچکی خریدم تا خبرهای مربوط به نوع دیگری از فرود به ماه را که برای ما تجربه ی انقلاب آوریل بود، تماشا کنم. این بود که برای بحث درباره ی آن فرود آمدن اصلی، به سراغ دوستانی می رفتم که از آخرین پیشرفت های فناوری خبری داشتند و از این راه ضمن خوردن آب جو و جویدن میوه های خشک شده ، پیاده شدن در ماه را از تلویزیون تماشا کنم. در آن روزها ستونی در روزنامه ی عصرانه ی کاپیتال داشتم که کمی بعد مجموعه اش در کتابی با عنوان از این دنیا و دنیای دیگر چاپ شد. در دو تا از این ستون ها درباره ی دستاورد مردم آمریکای شمالی اظهار نظر کردم که نه تند و تیز بود نه شکاکانه – که به سرعت داشت مد روز می شد – بود . حالا که دوباره خوانم شان ، به این نتیجه ی غم انگیز رسیدم که بشر به هیچ وجه گام بزرگی برنداشته است و آینده ی ما نه در میان ستارگان، بلکه همیشه روی زمین و جایی است که بر آن ایستاده ایم – در نخستین آن ستون ها نوشته بودم ، (( بگذارید زمین را از دست ندهیم ، زیرا این تنها راه از دست ندادن ماه است. )) زمین را مثل ماه کنونی غیر ثابت تصور کردم و ادامه دادم، (( همه ی این ها مثل اپینرودی از یک فیلم علمی – تخیلی ، از لحاظ فنی ابتدایی ، به نظر می رسد . حتی حرکت فضانوردان شباهت اشکاری به لعبتک ها دارد ، گویی که دست ها و پاهایشان با نخ نامرئی کشیده می شود، نخ های بسیار درازی که سرشان به دست متخصصان پایگاه هوستن است و از آن جا حرکت های لازم در فضا را تنظیم می کنند . همه چیز تا آخرین ثانیه اش برنامه ریزی شده و حتی احتمال خطر هم در آن گنجانده شده است . در این بزرگ ترین ماجراجویی تاریخ هیچ جایی برای ماجراجویی نیست.)) و در همان جا بود که تخیلم به کار افتاد و به من خبر داد که سفر به ماه نه جهشی در فضا که جهشی در زمان بوده است . با این ادعا که فضانوردان به پرواز در آمده ، در خط زمان سفر کرده و به زمین بازگشته اند ، اما نه این زمینی که می شناسیم – سفید، سب ، خرمایی و آبی – بلکه به زمین آینده ، زمینی که هنوز بر همان مدار می چرخد ، به دور خورشیدی خاموش ، زمینی مرده ، تهی از انسان ها ، پرنده ها ، گل ها ، بدون خنده ، بدون کلامی از عشق . سیاره ای بی فایده ، مثل داستانی قدیمی که کسی نیست آن را نقل کند . زمین خواهد مرد ، همان چیزی خواهد شد که امروز ماه است – نوشته ام را این طور پایان داده بودم . دست کم قصه دور و دراز فلاکت ، جنگ ، گرسنگی و شکنجه ای که تا به امروز بوده تا ابد نمی پاید. مبادا که از امروز به بعد شروع کنیم به گفتن این که انسان ابداٌ سزاوار این تقدیر نبود. خواننده هم راًی خواهد بود که اندیشه های من، با خوب و بدش ، در این چهل سال تغییر چندانی نکرده است. واقعاٌ نمی دانم که باید خودم را تشویق کنم یا سرزنش؟

تنها یک بار زندگی می کنیم

تو مشغول مردن ات بودی" گزیده ای از شعر و عکس جهان از آن کتاب هایی ست که دست کمی از کتاب های داستانی که می خوانیم و دوست شان داریم ندارد. دل ام نمی آید این کتاب را به کسانی که نخوانده اند معرفی نکنم.
مردانه بازی كن، زنانه پیروز باش فردوسی؛ مردی که می دانست نمی میرد نامه های عاشقانه فروغ هفتاد سال با شازده کوچولو کورت ونه گات و پیانوی خودنوازش!