1 1 1 1 1 1 1 1 1 1

پاییز، فصل طلایی مد و پوشاک، در راه است. بدون شک خانم های خوش لباس از همین روزها به فکر یک درخشش دیگر در پاییز پیش رو هستند. در این نوشته شما را با گوشه ای از مد پاییزه امسال آشنا می کنیم. طبیعی است که می توانید سبک لباس پوشیدن را با وضعیت بومی خود سازگار کرده و با کمی ابتکار و ذوق فردی نماد شیک پوشی این فصل باشید.

سبک رترو: امسال طراحان مد، سبک رترو را با بازنگری مد دهه های 40، 60 و 70 دوباره خلق کردند. مانند دامن های استیلو یا مدادی در مجموعه های دونا کاران و الی ساب، دامن های ذوزنقه ای ایو سن لورن، جین ها و شلوارهای دم پا گشاد که باید حتما با کفش های پاشنه بلند پوشید، ظاهر کولی مانند در مجموعه های کریستین دیور و روبرتو کاوالی.

سبک اسپرت شیک: باید توجه کرد که منظور از انتخاب این سبک،  پوشیدن لباس های ورزشی و شلخته  نیست. بلکه ابتکار چند فصل قبل آلکساندر ونگ است. امسال این سبک را با شلوارهای دوکی در مجموعه های سلین و ایو سن لوران می یابیم. آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که کل ظاهر نباید فقط یک سبک خاص باشد، بلکه باید با سلیقه، چند سبک مختلف را در هم آمیخت.

سبک مردانه: از چند فصل قبل طراحان مد عادت کرده اند که برای خانم ها از رخت کن مردان لباس کش  بروند. پاییز امسال هم از این قاعده مستثنا نیست و طراحان، مد آندروژین یا دوجنسه را دوباره خلق کرده اند. تامی هیلفیگر ظاهر مافیایی را با کت و شلوار راه راه و کلاه نمدی احیا می کند. دولچه اند گابانا زرق و برق مردانه را عرضه می کند، درحالیکه رالف لورن توجهش به پاپیون، پیراهن سفید و کمربند اسموکینگ است. و اما استاد کارل لاگارفلد، زن شنل را شورشی و وحشی ترسیم می کند.

دیگر نکته مهم در مد امسال، پارچه های چاپ شده با طرح های گل دار و نقش های سنتی است. ولی باید توجه داشت تا فقط یک قسمت از لباس طرح دار باشد نه تمامی ظاهر.

رنگ ها و جنس های اصلی

این پاییز و زمستان،  بسیار رنگارنگ خواهد بود با رنگ هایی چون نارنجی، قرمز ، سبز زمردی و آبی یاقوتی. نباید رنگ سفید را از یاد برد که امسال این رنگ تابستانی پاییز و زمستان را نیز همراهی خواهد کرد.

سه جنسی که در صدر هستند چرم (لویی ویتون، ژیوانشیدانتل (والنتینو، مارک جکوبز، امانوئل اونگارو) و خز (گوچی) هستند.

لباس هایی که پاییز و زمستان امسال احتیاج دارید:

کت چرمی موتورسیکلت سواران (پرفکتو)

کت تدی

پول اوور طرح دار

لباس  با برش ذوزنقه ای

دامن روی زانو

دامن بلند

کفش های ورزشی پاشنه بلند

کفش های موکسن پاشنه بلند

کفش های کریپر

شلوار مخروطی

پاییز امسال، فصل درخشیدن شماست، فرصت را از دست ندهید.

دیدگاه‌ها  

+3 # آرمين 1390-06-19 13:53
والا براي خانم ها هر ماه ، فصل طلایی مد و پوشاك ، اگر فصلي بود كه ما خوشحال بوديم .
شوخي كردم ، ولي مد هايي را معرفي كنين كه با گشت ارشاد سازگاري داشته باشه . مرسي .
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # pari 1390-08-16 18:37
azizam hich modi too iran ba gashte ershad sazgari nadare be joz chador !!
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # آرسینه 1390-06-19 14:34
kheyli mamnoon baraye pishnahad haye khoobetoon
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # شهرزاد 1390-06-19 17:53
واقعا که این مطلب خیلی بموقع و مناسب بود.ممنون.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # sahar 1390-06-19 18:00
in kapshaye sporte pashnedar vakafshhaye kereiper edeye khubian baraye paieeze emsal vaghan mamnun kheily komak kard
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # اشک مهتاب 1390-06-19 19:46
خیلی ممنون اگر اینکارو برای بهار وتابستان هم ادامه بدید عالیه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # کیانا 1390-06-19 23:25
وااااااای چه خوشگلن
ممنون
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # لـادیز 1390-06-21 21:17
دوستان عزیز، سایت لادیز در راستای احترامی که به عقاید و نظرات تک تک شما قائل است، کلیه کامنت ها را بدون بازخوانی منتشر می کند. متاسفانه شاهد نظرهایی هستیم که بدون در نظر گرفتن شئونات اخلاقی و اجتماعی با بکار بردن الفاظ ناشایست از سوی برخی منتشر می شود. ضمن عذرخواهی از دوستانی که بنحوی از سوی عده ای مورد توهین قرار گرفته اند، مجددا از همه همراهان لادیز درخواست می کنیم برای جلوگیری از اعمال حذف و سانسور، مطابق شان انسانی و اجتماعی که از آنها انتظار می رود اقدام به انتشار نظر کنند.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # فرانک 1390-06-22 12:50
لباسارو می‌خوام از کجا می‌شه تهیه کرد این لباس هارو؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # tara 1390-07-08 01:52
mersi az in hamepishnahadaye aali o fashionable.pas shalvare dmpa goshadam ba kafshe pashne boland mode dobare in paeez??????????
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # mahshad 1390-07-08 13:59
thank youuuuuuuuu.ama lotfan darbareye mode manto ha ham begid.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # abraham jason 1390-08-10 17:47
"پاییز امسال، فصل درخشیدن شماست، فرصت را از دست ندهید."
واقعا خجالت نمی کشید ملت رو به درخشیدن تو خیابون تشویق می کنید!!!!!!!!!
خدا از سر تقصیراتتون بگذره!!
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # سوگند 1390-08-10 17:53
حاج آقا، ما تو ایران زندگی می کنیم و می دونیم این لباسا به درد خیابونای ایران نمی خوره. برای اینکه اطلاعات عموی شما اضافه بشه عرض می کنم که احتمالا متوجه نشسدید این لباسا مال خیابون نیستن.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی جدید تصویر امنیتی

  • نسوز و بساز، عکس بذار و ببر!
    نسوز و بساز، عکس بذار و ببر! اتو یکی از آن دست وسایلی است که تقریبا همه ما با آن همیشه سر و کار داشته‌ایم. ممکن است در این میان خاطرات تلخی را هم با سوزاندن لباس محبوب‌مان در زیر این دستگاه‌های داغ تجربه کرده باشیم، تجربه‌ای که این روزها و به واسطه فناوری‌هایی چون OptimalTemp کمپانی فیلیپس، به دست فراموشی سپرده شده است. حال به همین خاطر قصد داریم تا یک مسابقه جذاب که با همکاری فیلیپس و شکوفا الکتریک، نماینده رسمی این شرکت در ایران برگزار می‌شود را در اینجا برای شما شرح دهیم تا شاید یکی از برندگان خوش شانس این رقابت جالب شوید.
    ادامه مطلب...

تناسب اندام

چهار حرکت ساده برای شکمی صاف

بسیاری را هستند با وجود این که اضافه وزن ندارند ولی شکم دارند. در این جا می خواهیم چند حرکت را به شما بگوییم تا بتوانید شکم خود را کاملا صاف کنید.

۷ افسانه درباره‌ی ورزش که نباید باور کنید

افسانه شماره ۱: دراز نشست و تمرینات شکم به کاهش چربی شکم کمک می‌کند حقیقت: در عین اینکه تمرینات شکم می‌توانند به تقویت عضلات اطراف شکمتان کمک کنند، در از بین بردن چربی‌های شکمتان کاری از پیش نخواهند برد. هنگامی که ورزش می‌کنید، بدن انسان تنها در ناحیه‌ی خاصی چربی از دست نمی‌دهد. چربی سوزی اتفاقی است که در کل بدن روی می‌دهد. برای کاهش چربی شکم، بر روی تمرینات کاردیو بصورت جدی تمرکز کنید، در کنار آن هم یک برنامه‌ی بدنسازی را پیش بگیرید (که قطعاً باید حاوی تمریناتی عمومی همچون دراز نشست باشد). و از همه مهم‌تر، تغذیه‌تان را اصلاح کنید! افسانه شماره ۲: خانم‌ها باید به وزنه‌های سبک بچسبند تا حجم نیاورند حقیقت: اکثر خانم‌ها در بدنشان به اندازه‌ی کافی تستوسترون ندارند تا عضلاتی همانند آرنولد که خیلی‌ از خانم‌ها از آن بیزارند ساخته شود. در حقیقت، بلند کردن وزنه‌های سنگین، به خانم‌ها کمک می‌کند تا وزن کم کنند، بدنشان شکل بگیرد و اعتماد بنفس پیدا کنند. افسانه شماره ۳: تعریق، شاخص خوبی برای اندازه‌گیری این است که چقدر جدی تمرین کرده‌اید حقیقت: اگرچه تی شرتی که پس از یک تمرین سخت خیس عرق شده باعث خواهد شد احساس فوق‌العاده‌ای کسب کنید، اما حقیقتاً هیچ ارتباطی بین اینکه چقدر عرق کرده‌اید و چه مقدار جدی تمرین کرده‌اید وجود ندارد. افسانه شماره ۴:‌ اگر درد نکشید، چیزی بدست نخواهید آورد حقیقت: یک تفاوت بزرگ بین درد و سختی کشیدن وجود دارد. در حالی که ممکن است پس از تمرینات خاص شدید، عضلاتتان بصورت جزئی بگیرد، اگر هنگام انجام تمرینات بدنتان درد بگیرد می‌تواند باعث شود آسیب ببینید. درد عضلانی شدید به مدت بیش از یک یا دو روز پس از تمرین، نشان دهنده‌ی آسیبی جدی یا آثار تمرین بیش از اندازه است. افسانه شماره ۵: حرکات کششی پیش از تمرین به پیشگیری از صدمات کمک خواهد کرد حقیقت: مطالعات متعددی نشان داده‌اند که حرکات کششی پیش از تمرین در حقیقت از صدمات پیشگیری نمی‌کنند! در حقیقت آن‌هایی که پیش از تمرین حرکات کششی انجام می‌دهند، حتی به نسبت دیگران بیشتر مستعد صدمات احتمالی هستند! بنظر می‌آید که حرکات کششی پس از تمرین، برای آن‌هایی که می‌خواهند از کوفتگی عضلات خود جلوگیری کنند بهترین گزینه می‌باشد. بجای اینکه قبل از تمرین، حرکات کششی انجام دهید، با کمی پیاده روی تند، بالا پایین پریدن، یا هر کاری که عضلات مورد استفاده در تمرینتان را هدف قرار می‌دهد، بدنتان را گرم کنید. افسانه شماره ۶: تمرینات کاردیو با شدت کم، چربی‌ها را بهتر می سوزاند حقیقت: شما احتمالاً با برنامه‌های چربی سوز دستگاه‌های تمرینات کاردیوتان (مانند تردمیل یا دوچرخه ثابت) آشنا هستید، اما باید بدانید که حقیقتاً هنگامی که حرف کم کردن وزن است، هیچ پشتوانه ای برای این ایده که تمرینات کاردیو با شدت پایین بهتر از تمرینات کاردیو با شدت زیاد هستند وجود ندارد. متخصص و نویسنده‌ی تمرینات ورزشی و تناسب اندام تام هلند می‌گوید، چربی سوزی همه‌اش در مورد سوزاندن کالری است، پس هرچقدر شما جدی‌تر و سخت تر تمرین کنید، کالری بیشتری هم می سوزانید! افسانه شماره ۷: استفاده از ماشین‌ها امن‌تر از وزنه‌های آزاد هستند حقیقت: این افسانه ممکن است شما را بیشتر مستعد آسیب دیدن کند! بسیاری از علاقمندان بدنسازی، بجای اینکه بیاموزند چطور از وزنه‌های آزاد استفاده کنند به دستگاهها می چسبند، چرا که اعتقاد دارند استفاده از دستگاهها، فرم بدن آن‌ها را در تمرین اصلاح می‌کند و آن‌ها به خود لطمه وارد نمی‌کنند. اما کماکان ده‌ها راه در استفاده از دستگاها می‌تواند مسبب آسیب رسیدن به عضلات و مفصل‌های شما شود، از تنظیم طول و ارتفاع برای استفاده از وزنه‌هایی که خیلی سنگین هستند گرفته تا استفاده از گروه عضلات اشتباه برای کشیدن یا هل دادن. چه شما از وزنه‌های آزاد استفاده می‌کنید و چه از دستگاهها، مطمئن شوید که پیش از شروع تمرین یک مربی متخصص به شما روش صحیح تمرین را نشان دهد.
4 راهکار جادویی برای کوچک کردن شکم خداحافظی با چربی ها شکم و پهلو راه رسیدن به تناسب اندام با پیاده روی راز خوش اندامی کیم کارداشیان چیست؟ شنبه کی میاد؟

انتخاب سردبیر

زیبایی و بهداشت

چگونه تمیز شدیم؟ نگاهی به تاریخچه بهداشت شخصی در دوران مدرن

در صحنه‌ای از فیلم تحسین شده «ایدا»، سه راهبه جوان پیش از ادای سوگندشان در محلی که هنوز مانده تا به شکل «حمامی» امروزی درآید، در شستن بدن‌هاشان به همدیگر کمک می‌کنند. ایدا، «قهرمان» فیلم، تنِ زنانه را گویی آن‌جاست که کشف می‌کند؛ «خلوتی» در کار نیست؛ آداب و اعمالی که دختران انجام می‌دهند، با آن‌چه در حمام‌های امروزی می‌گذرد متفاوت است. ماجرای فیلم در لهستان سال‌های دهه ۶۰ می‌گذرد. چه تغییری در طول این سال‌ها رخ داده؟ آیا تحولات در شیوه‌ نظافت شخصی به همین تغییرات خلاصه می‌شود؟موزه مَرموتان مونه (Musée Marmottan Monet) ـ واقع شده در محله شانزدهم پاریس که سال گذشته ۸۰ سالگی‌ گشایشش را جشن گرفت، امسال برای پرداختن به پرسش‌هایی از این دست، نمایشگاه بکری ترتیب داد: «نظافت، تولد [فضای] خصوصی» (La toilette، la naissance de l «intime). نمایشگاه، یک جورهایی مرور تاریخچه حمام‌هایی است که بسیاری‌ از ما، چه در شرق و چه در غرب، در آن‌ها بخت پرداختن به «خودمان» را یافته‌ایم و البته تصویر زنان در این تاریخچه، منحصر به فرد و قابل بررسی است. همین ابتدا این را روشن کنیم که فعل «توالت» کردن و کلمه «توالت» در این‌جا از معنای قضای حاجت و ادرار کردن فرا‌تر می‌رود و به حیطه‌ای از نظافت وارد می‌شود که نه تنها نظافت، بلکه آراستن و پیراستن خود به سبک جدید را نیز در بر می‌گیرد. بعضی از مادربزرگ‌ها، از جمله مادربزرگ خود من، هنوز از فعل توالت کردن به‌عنوان معادلی برای آرایش کردن ـ و نه وسمه و سرمه کشیدن ـ، بلکه استفاده از لوازم آرایشی جدید مثل ریمل و ماتیک و… استفاده می‌کنند. به عبارت دیگر برای توصیف آدابی امروزی‌تر که به معنای این فعل در زبان فرانسه بسیار نزدیک است. به این ترتیب در این نمایشگاه، صد اثر، شامل طراحی روی پارچه، نقاشی، مجسمه، عکس و گراور، برای توصیف یک عمل جدید یعنی توالت کردن و تحول آیین‌هایی که به بدن می‌پردازند و در ‌‌نهایت به ظهور فضایی اختصاصی برای این فعالیت یعنی «حمام‌» می‌انجامند، گردآوری شده‌اند. در این مفهوم، «حمام‌»، فضایی بسته است، با اعمالی تاره و زمانی که شخص در آن تنها به خودش می‌پردازد. آثار گردآوری شده از هنرمندان نام‌آور قرن پانزدهم تا امروز، نشان دهنده مناسک نظافت، مکان‌هایی که این اعمال در آن‌ها صورت گرفته‌اند و خود این حرکات و اعمال هستند. بهداشت بدون آب پس از قرون وسطی، هنوز حمام‌های عمومی و نیز روسپی‌خانه‌ها بسیار رایج‌ بودند ولی رواج بیماری‌های مقاربتی از جمله سیفیلیس، به ناچار باعث تغییر رفتار‌ها از جمله در حمام رفتن شد و عادت حمام رفتن در اروپا در ادامه قرن شانزدهم، کمتر شد. البته این موضوع شامل سایر نقاط جهان و به‌ویژه کشورهای مسلمان که مومنان برای نماز خواندن چندین بار در روز به شست‌وشوی خود می‌پرداختند، نمی‌شد. آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه به ما می‌گویند که حمام‌ها مدتی پایداری ‌کردند، ولی از حالتی عمومی و جمعی خارج شدند و شکلی خصوصی به خود گرفتند؛ از عملی شاد و عیاشانه، به عملی مستهجن بدل شدند. در قرن هفدهم آب اصلا ماده‌ای نگران کننده تلقی شد که می‌توانست ناقل بیماری‌ها باشد و حتی سلامت دندان‌ها را هدف قرار دهد. پس، دوران «نظافت خشک» آغاز شد. توصیه می‌شد که هر روز صبح صورت را با پارچه‌ای سفید و نه با آب پاک کنند. استفاده از مرهم‌ها جایگزین استفاده از آب شد و به این ترتیب واژه «توالت کردن»، برای توصیف استفاده از این مرهم‌ها و نه آب، در مقابل آینه‌ای قرار گرفته در یک اتاق ابداع شد! آن‌چه جایگزین شست‌وشو شد، در واقع ژست‌های مشخصی بود که به آرایش مو‌ها، استفاده از پودر‌ها و پرداختن به لباس‌ها اختصاص می‌یافت. محلی که این اعمال در آن انجام می‌شد اتاقی بود که مشخصا میزی برای «توالت» در آن قرار داشت، و بر آن آینه و پودر و غیره قرار داده می‌شد. زن به هنگام توالت کردن تنها نبود؛ نه تنها خدمتکاران بلکه حتی ملاقات کنندگان مرد نیز حضور داشتند. بازگشت آب، شکل گیری فضای بسته اما در قرن هجدهم، آب بی‌سر و صدا بازگشت و این با تحول اخلاقیات همزمان شد. علاوه بر این، لوازم جانبی برای عمل نظافت نیز ابداع شدند: تشتک‌هایی برای شستن پا‌ها یا برای ادرار و مدفوع که می‌شود گفت اجداد توالت فرنگی‌های فعلی هستند. البته، این تشتک‌ها با شکل و شمایل وان‌های امروزی بسیار فاصله داشتند. به این ترتیب، مرحله‌ای از نظافت شخصی آغاز شد که تنها حضور خدمتکاران را بر می‌تابید و جنس مخالف به شکلی کامل از این لحظه‌های به خود پرداختن حذف می‌شد. مشکل اما طراحی خانه‌ها بود که هنوز فضای خاصی برای این عمل نظافت نداشت. پس از سال‌های ۱۸۰۰ تغییرات عمده در دریافت آن‌چه خصوصی شمرده می‌شود، پدید آمد. دیگر حضور ملاقات کنندگان و حتی خدمتکاران به هنگام توالت کردن پذیرفته نبود. به خلوت رفتن و مخفی شدن از انظار برای نظافت شخصی را می‌توان به خوبی در آثار به نمایش درآمده دید. در پایان قرن نوزدهم، ابتدا در بریتانیا و بعد در فرانسه، شهر‌ها به «فتح آب» برآمدند. به زمانی طولانی نیاز بود تا آب در تمامی ساختمان‌ها و تمامی طبقات آن‌ها توزیع شود. با وجود این و به هر ترتیب، آب در دسترس همگان قرار گرفت و عمل شست‌وشوی روزانه، به الزامی بهداشتی بدل شد. از این زمان به بعد بود که نمایش زنان در تابلو‌ها نیز متحول شد، زنان برهنه دیگر بی‌نقص و نمایشگر اوج زیبایی نبودند. ژست‌های جدید و رفتار نو، خام بود و تازگی این عمل را نشان می‌داد. توالت در دوران مدرن از ابتدای قرن بیستم، نمایش زنانی که «توالت می‌کنند» در تابلو‌ها و دیگر آثار هنری دچار تحول بسیار شد. این موضوع از تغییرات بنیادین در زندگی خود زنان نشات می‌گرفت. پس «توالت کردن» زنان، یعنی آن‌چه که در دوران مدرن به آراستن آنان با استفاده از وسایل آرایشی مدرن اشاره داشت، دیگر منوط به روسپیان شمرده نمی‌شد و این را در آثاری که ترسیم‌گر زنان مرفه و برآمده از طبقات متوسط جامعه بودند، می‌توان دید. در واقع جذابیت این نمایشگاه، ورای مساله نظافت شخصی، نمایش همین تحول موقعیت فرد و شکل‌گیری فردیت به‌ویژه در نزد زنان است. این‌که زنانی که به خود می‌پردازند، درست همانند مردان، فقط برای فریفتن و جذب دیگری و جنس مخالف این کار را نمی‌کنند.  پروا داوری

رژ لب سالم چه ویژگی هایی دارد؟

لوازم آرایشی همیشه اهمیت زیادی برای خانم ها دارند و نحوه خرید و استفاده از آنها نیز مهم است. رژ لب یکی از لوازم آرایش رایج دنیاست که تقریبا تمام خانم ها از آن استفاده می کنند اما مساله ای که کمتر مورد توجه آنها قرار می گیرد، این است که چشم ها و لب ها مهم ترین و حساس ترین اعضای چهره هستند که بیشترین تولیدهای محصولات آرایشی هم مربوط به این دو ناحیه است. این یعنی زنگ خطر برای خانم هایی که بدون هیچ تحقیق و شناختی برای خرید محصولات آرایشی (مخصوصا مربوط به چشم ها و لب ها) اقدام می کنند و اصلا به این نکته توجه نمی کنند که ممکن است این بازار پویا و پرسود باعث ورود محصولات نامرغوب و گاه خطرناک شود. بیشتر رژلب ها حاوی لوسیون، ویتامین های مختلف، مواد حفاظتی UV (که از فساد رژ جلوگیری می کنند)، روغن، الکل، رنگدانه و موم هستند. در رژهای مختلف مواد شیمیایی و مواد طبیعی به کار می رود اما مساله اصلی میزان استاندارد بودن هرکدام از آنهاست. مسمومیت ها یکی از جنجالی ترین بحث ها درباره رژ لب، وجود سرب در این محصول آرایشی حساس است. تا به حال بحث های متعددی در مورد وجود ترکیب های این فلز سمی در رژ لب مطرح شده است. گروهی معتقدند این ماده که در بعضی رژ لب ها مورد استفاده قرار می گیرد، باعث ابتلا به سرطان در خانم ها می شود! اما آنها نمی توانند برای اثبات این ادعا مدارک علمی واضحی و روشن بیاورند. گروهی دیگر هم می گویند این فقط یک شایعه بی اساس است و سرب اندک به کاررفته در رژلب نمی تواند باعث ابتلا به سرطان خانم ها شود. جالب است بدانید که سازمان غذا و داروی آمریکا هم تا به حال هیچ گزارشی در مورد رژلب هایی که سرب در ساخت آنها به کار رفته، منتشر نکرده است و در این مورد هیچ محدودیتی وجود ندارد. روش آزمایش روش آزمایش جنس رژ لب هم تقریبا برای همه خانم ها آشناست؛ برای این کار باید رژلب را روی مچ یا پشت دست یا روی تکه ای پارچه بمالید و بعد قطعه ای از جنس طلا، مس یا نقره (اصل) روی آن بکشید. حالا چند دقیقه صبر کنید تا آزمایش شما کامل شود. اگر رنگ رژ تغییر کرد و تیره تر شد، مشخص می شود که حاوی ماده لید است. البته در اینکه نتیجه این تست چقدر قابل اعتماد است، شک و تردید زیادی وجود دارد و هیچ مرجع علمی معتبری چنین تستی را تایید نکرده چون ممکن است برخی مواد طبیعی به کار رفته در رژ مثل موم عسل هم با طلا واکنش نشان دهند و این رنگ تیره را ایجاد کنند. پس تیره شدن رنگ رژ در تماس با طلا نشانه قطعی برای وجود سرب در آن نیست. پس بهتر است هنگام خرید رژلب، محصولات آرایشی طبیعی موسوم به ارگانیک را انتخاب کنید تا از سلامت آنها مطمئن باشید. در اینجا باید به یک نکته مهم دیگر هم اشاره کرد، آن هم کاربرد رژهای براق است که با نام تجاری lip gloss در بازار وجود دارند و به دلیل خاصیت درخشندگی، بین خانم های جوان طرفداران زیادی پیدا کرده اند. تحقیقات نشان داده که استفاده مستمر از این محصولات خطرهای زیادی برای سلامت و طراوت لب و پوست صورت شما دارد و بلعیدن مواد شیمیایی آنها همراه غذا ممکن است مشکلاتی برای سیستم گوارشی شما ایجاد کند. پس توصیه می کنیم از این محصولات شیمیایی کمتر استفاده و رژهای باکیفیت و طبیعی را جایگزین آنها کنید. اگر لب های شما پس از زدن رژ دچار حساسیت شدند، دیگر از آن محصول استفاده نکنید. چون حساسیت های به ظاهر کوچک با گذشت زمان تشدید می شوند و به سلامت پوست صورت شما هم آسیب می رسانند.
پوستی شفاف به خود هدیه دهید ترک عاداتی که باعث ریزش مو می شود شوره سر و دلایل آن بهترین روش شستشوی مو کدام است؟ سه نکته ساده برای پوستی بهتر شفافتر و سالمتر

مطالب تصادفی

مد و پوشاک

آقایان به پاشنه های بلند توجه بیشتری دارند

بر اساس تحقیق تازه یک دانشگاه فرانسوی، مردها برای کمک به زنی که کفش پاشنه‌بلند پوشیده است تمایل بیشتری نشان می‌دهند.  نیکولا گوگن روانشناس اجتماعی و مسئول این پژوهش می گويد که در حين انجام يک نظرسنجی نشان داده شد که مردها به سوالات زنانی که کفش پاشنه‌بلند به پا دارند بیشتر جواب می‌دهند.  دکتر کلوئی آنیول، که پژوهش دانشگاه «بریتانی جنوبی» در فرانسه را بررسی کرده، در صفحه دیدگاه‌های خبرگزاری رویترز می‌نویسد بر اساس اين تحقیق احتمال کمک به زنانی که کفش تخت پوشیده‌اند کمتر است و مردان به احتمال بیشتر، به زنانی که کفش پاشنه‌بلند پوشیده‌اند کمک می‌کنند. کلویی آنیول در ادامه نوشته است که تاثیر کفش پاشنه‌بلند بر واکنش مردان نسبت به زنان جای تعجب ندارد؛ می‌دانیم که کفش پاشنه‌بلند شیوه راه رفتن، شیوه ایستادن و طرز قرار گرفتن لباس بر بدن زنان را تغییر داده است. در پنجاه سال گذشته این به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده که کفش پاشنه‌بلند روی میزان جذابیت زن‌ها نیز تاثیر می‌گذارد.  در سال‌های اخیر گرایش های مد به سمت کفش‌های پاشنه‌بلند لژ دار (پلاتفرم) چرخیده است. کفش‌های پاشنه‌بلند و مدادی و با قوس زياد جای خود را به گرایش تازه مد یعنی پاشنه‌های بلند و زمخت داده‌اند که بازگشت مد دهه ۹۰ میلادی است.  بعضی‌ها روش شناسی این تحقیق را زير سوال برده‌اند که البته عجیب نیست. با این حال یافته‌های این پژوهش سوالات جالبی را پیش رو قرار می ‌هد: آیا دلیل اینکه مردان به زنان با کفش پاشنه‌بلند بهتر واکنش نشان می‌دهند این است که به نظرشان آنها جذاب‌تر هستند و احتمال جواب دادن و کمک کردن به زن جذاب در نظرسنجی بیشتر است؟ آیا وقتی مردی به زن با کفش پاشنه‌بلند کمک می کند تا دستکشش را از روی زمین بردارد به این دلیل است که او را از لحاظ فیزیکی بی‌ثابت‌تر از زنی کفش تخت پوشيده می‌داند و درنتیجه فکر می‌کند که بیشتر نیازمند کمک يک مرد است؟ و -جالب‌تر و در عین حال نگران‌کننده‌تر از این دو حالت- آیا بی‌ثباتی و آسیب‌پذیری زن از نظر فیزیکی برای بعضی مردان جذاب‌تر است؟ پوشیدن کفش پاشنه‌بلند تحرک زنان و فرار از صحنه خطر را محدود می‌کند. این نحوه تفکر در فرهنگ ما بی‌سابقه نیست که زنان وقتی تحرکشان محدود می‌شود جذاب‌تر هستند.  درست است که دوران کرست‌ها و کمربند‌های سفتی را که به اندام زن شکل می‌دادنند پشت سر گذاشته‌ايم ولی کم نیستند زنانی که می‌گویند هنگام پوشیدن کفش‌های پاشنه‌بلند، که دردآور است و در دراز مدت بر سلامتی آنها تاثیرات منفی دارد، احساس اعتماد به نفس می‌کنند.  در این تحقیق تاثیر پوشیدن کفش پاشنه‌بلند بر جنبه های دیگر شخصیتی از جمله تاثیر آن بر دریافت زنان از هوش و ذکاوت، و جايگاه و اعتبارشان بررسی شده است. ارزیابی مردان و زنان از تاثیر کفش پاشنه‌بلند بر اعتبار زنان چه تفاوتی دارد؟ این ها سوالاتی صرفا در باره نحوه پوشیدن لباس و انتخاب پوشاک نیست. کفش و لباس در تصور دیگران نسبت به ما، نسبت به ثروت، هوش، توانایی و آمادگی جنسی، اخلاقیات و قدرت ما تاثیر عظیمی دارد. این ذهنیت‌ها معمولا در يک پيوند و ارتباط درونی با یکدیگر، عمل می‌کنند.  شاید کنار گذاشتن علوم اجتماعی برای بررسی موضوع کفش پاشنه‌بلند راحت ترین کار باشد. در حقیقت این موضوع به یکی از مسائل مهم‌تر ارتباط پیدا می‌کند و آن بحث «قدرت» است. چگونه قدرت را به دست می‌آوریم، چگونه حفظ می کنیم و از آن بهره می‌بریم و چطور از دست می‌هیم. این موضوع پرسش‌های هیجان‌انگیزی درباره قدرت، جذابیت، جنسیت مطرح می‌کند. این تحقیق پیش از جواب دادن به سوال، خود پرسش‌های تازه‌تری را مطرح می‌کند و نشان می‌دهد که این موضوع سزاوار پژوهش‌های بیشتری است

عصر جاز، دوران بی‌پروایی که پوشش نسل‌های بعد را تغییر داد

اسکات فیتزجرالد در مقاله ای با عنوان پژواک دوران جاز نوشت: دوران معجزه، دوران هنر و دوران افراط بود. او در آثار داستانی‌اش با زبانی وسوسه گر سالهای سرخوشی دهه بیست میلادی، بی خیالی، زرق و برق، تجمل و انحطاط آنرا به خوبی شکار کرده است. عکس ها و طراحی های آن دوران به خوبی فضای خوش گذرانی بی پروا و وسوسه برانگیز آن سالها را نشان می دهند. در بسیاری از این تصاویر دختران رقصنده با چهره های خندان و در گروههای پرشمار، با لباس های نیمه برهنه، آرایش موی پر تجمل و پوشیده در پر و پولک در برابر دوربین ظاهر شده اند. دنیس نوثدرافت، برگزارکننده نمایشگاهی که با عنوان دروان جاز: مد و عکس های دهه بیست در موزه مد و پارچه شهر لندن برپا شده می گوید: در آن دوران حالت مداومی از ریتم، زنانگی و زرق و برق موج می زند. احساسی از تصادم جامعه با دوران مدرن که سرشار از تحرک، سرعت و رمانتیسیم است. چرا دهه بیست میلادی چنین بی پروا بود؟ و چه باعث می شود که دوران جاز تا این حد منحصر به فرد و تاثیر گذار باشد؟ سرعت تغییرات در دهه بیست میلادی سرگیجه آور بود. افزایش ثروت و رفاه در یک سو و کشمکش های اجتماعی در سوی دیگر با فضای جوانگرایی و خوشنودی پس از جنگ و افزایش نقش زنان ترکیب شده و در نتیجه دهه بیست میلادی را به دهه شکستن مرزها و تغییر گفتمان ها بدل کرد. نوثدرافت می گوید: نسل قبلی در جنگ قتل عام شده بود و منش به جهنم حکمفرما بود. و درست مثل ژانر موسیقی که این دهه عنوان خود را از آن عاریه گرفته، دوران جاز مملو از بداهه، ناگهان ها و خودبخودی ها و رفتن تا مرز افراط بود. جاز نوای دهه بیست بود و ریتم و ضرب های این موسیقی جنبه های بصری آن سال‌ها را در خود غرق کرده بود. نوثدرافت می گوید دهه بیست، سالهایی است که مدهای مدرن لباس زنانه شروع شد.کرست و لباس های تنگ و پر زحمت دوران ویکتوریا، پیراهن های بلند که پوشیدنشان دردسر داشت، آرایش های موی پیچیده و کلاه‌‍های آن دوران منسوخ شدند و به جای آنها پیراهن های کوتاه تری که از کمر به پایین گشاد بود و چین می‌خورد و آرایش موی ساده تر از راه رسید. کوکو شانل حتی تا آنجا پیش رفت که شلوار به پا کرد. مدهایی که ابتدا در میان اقشار مدرن و مرفه و به عنوان عصیان جوانگرایانه شروع شده بود به مرور به اقشار دیگر جامعه سرایت کرد. مد و توجه به آن فراگیر شد و مدل موی کوتاه و گرد در میان همه زنان عمومیت پیدا کرد و به زنان احساس آزادی و اعتماد به نفس داد. با عمومی شدن سینما این مدهای جدید بسیار سریع تر از گذشته به عموم مردم منتقل می شد. احساس تازه ای از سرعت و تحرک در فرهنگ آن سالها نفوذ کرده بود. دورانی بود که اتومیبل عمومی می شد و بازی تنیس سریعتر می شد. به گفته نوثدرافت سالهای گسترش ورزش های میدانی بود. در نمایشگاهی که او ترتیب داده بخش ویژه ای به لباس های ورزشی آن دوران اختصاص یافته است. ورزش تنیس زنان قبلا یک سرگرمی ساده و آرام بود و زنان با پیراهن های بلند و کت های کلفت و سنگین از یک سو به سوی دیگر زمین چمن می خرامیدند. اما در دهه بیست میلادی اولین ستاره تنیس زنان، سوزان لنگلن فرانسوی با روش بازی سریع و قدرتمندانه اش تنیس زنان را متحول کرد. (هر چند برخی از مفسران این روش را برای زنان نامناسب می دانستند.) فارغ از اینکه وضعیت هوا چطور بود او همیشه با کت پوست به ورزشگاه می آمد و لباسی که هنگام مسابقه می پوشید مثل لباسی مدرنی تا پایین زانو، نازک و چسبان و از جنس ابریشم و به رنگ نارنجی و یا قرمز بود. او در عین حال عادت داشت در کنار زمین مسابقه سیگار بکشد و یا کنیاک بنوشد. می گفت برای آرام کردن اعصابش این کار را می کند. او با ضربات سنگین خود تماشاچیان را حیرت زده می کرد و به مرور لقب الهه گرفت. درآن سالها برای اولین بار الهام گرفتن ازلباسهای مردانه به مد لباس زنان راه یافت. نوثدرافت می گوید:پوشیدن کت و شلوار و لباسهای ضیافتی مردانه مد شده بود. کوکو شانل علاوه بر کت و شلوار دوست پسرش گاهی اوقات ژاکت بافتنی و کت پشمی او را نیز می پوشید. برای اولین بار روابط همجنسگرایانه بین زنان، حداقل در محافل فرهنگی و اقشار مدرن ساکن پاریس، لندن و نیویورک مد شد. از جمله لزبین های هنرمند و برجسته آن سالها می توان به رومن بروکس، نقاش و زوجش ناتالی بارنی، نویسنده و همینطور ردکلیف هال شاعر و نویسنده اثری به نام چاه تنهایی اشاره کرد. زنانی نظیر آنها در شکل دادن به حال و هوای دهه های آینده نقش مهمی داشتند و استیل شیک و دو جنسه لباس پوشیدن آنها تثبیت شد. شیوه لباس پوشیدن دو جنسه و طراحی لباس های زنانه با الهام گرفتن از مد مردانه در دهه های بعدی بطور مرتب هر از چند گاه یک بار ظهور کرده و اکنون حدود یک قرن بعد این عنصر در مد زنانه، بخصوص در تولیدات مارک فرانسوی سلین، دوباره شکوفا شده است. در نیویورک، دوران جاز سالهای شکوفایی هارلم و موجی از خلاقیت هنرمندان، نوازندگان و نویسندگان سیاه پوست بود. از معروفترین چهره های این موج می توان به لنگستون هیوز، نویسنده و فعال اجتماعی و یکی از پیشگامان شعر جاز اشاره کرد. در عین حال در اروپا مرزهای تفکیک نژادی به چالش گرفته می شد و موسیقی دانان و نوازندگان سیاهپوست آمریکایی با نواختن جاز محبوبیت فراوانی پیدا کردند. جوزفین بیکر، رقاص با استعداد و اغواگر کاباره به یکی از نمادهای شاخص آن دوران بدل شد. نوثدرافت می گوید دوران آزادی و شکستن مرزها بودزنان شاغل و حرفه ای پا به عرصه ظهور گذاشتند و برای اولین بار زنان می توانستند ازدواج نکنند. زنان جوان در طول روز کار می کردند و شبها بدون اینکه لزومامردی بعنوان مراقب همراه آنها باشد به کافه ها و کلوپ های جاز می رفتند. این میهمانی ۱۰ سال ادامه داشت و همانطور که فیتزجرالد نوشته است در اکتبر ۱۹۲۹ به سوی مرگی تماشایی خیز برداشت. دوران جاز معمولا سالهایی پر زرق و برق ولی تراژیک، زیبا ولی محکوم و دوران نسلی سرگشته و از نظر عاطفی ورشکسته توصیف شده است. ولی دوران جاز از منظر فضا و زیبایی که خلق کرد، و البته عنصر قوی پیشرفت نهفته در آن، احتمالا هنوز هم تاثیر گذارترین و وسوسه برانگیزترین دوره فرهنگی است. تا زمانی که ادامه یافت مملو از خوشی و خوش گذرانی بود. همانطور که فیتز جرالد سال ۱۹۳۱ در مقاله پژواک دوران جاز نوشت: پس از گذشت دو سال، دوران جاز مثل روزهای قبل از جنگ خیلی دور به نظر می آید. در هر صورت دوره ای عاریه ای بود. اقشار فوقانی که فقط ده درصد جامعه هستند، با بی پروایی و غرق در بی قیدی و خوشگذرانی دختران رقصنده و آوازه خوان می زیستند.
دغدغه های لباس پوشیدن لباس متناسب با سن تان بپوشید کمدتان ر ا پاییزی کنید پارچه ها را به دوش بکشید پاپیونهای نيلوفر غزاله

پر بازدیدترین ها