زنی پس از نزدیکی با شوهرش به خاطر بروز حساسیت تا پای مرگ رفت.

براساس گزارش موجود در این پرونده که در مجله پزشکی آمریکا چاپ شده، بدن این زن ۴۶ ساله اهل بالتیمور مریلند به دارویی که شوهرش مصرف می‌کرد واکنش بیش‌دفاعی نشان داده است. این دارو از طریق منی شوهر به او انتقال پیدا کرده بود.

در این گزارش با عنوان «شبه‌قربانیِ عشق: اندر حکایت مراقبت‌های مقاربتی» آمده که او بلافاصله پس از نزدیکی گفته سرگیجه و اسهال دارد، دست و پایش می‌خارد و تنش شدیداً عرق کرده است.

این زن به مرکز فوریت‌ها مراجعه کرده و به خاطر فشار خون پایین دکترها اول تصور کرده‌اند دچار عفونت شده و به او سرم وریدی تزریق و انواع آنتی‌بیوتیک‌ها را برایش تجویز کردند.

اما آزمایش‌های بعدی نشان داد او دچار حمله بیش‌دفاعی شده بود.

معلوم شد که شوهرش به خاطر ابتلا به عفونت باکتریایی تحت درمان با نوعی آنتی‌بیوتیک به نام نافسیلین بوده که حاوی پنی‌سیلین است.

این زن از کودکی سابقه حساسیت به پنی‌سیلین داشته و گفته از همان دوران این دارو را مصرف نکرده است.

نویسندگان این گزارش گفته‌اند به اعتقاد آنان «نافسیلین موجود در مایع منی به بدن این زن وارد شده است».

پس از آنکه فشار خون این زن به تعادل رسید و علائم حساسیتش کم شد، یک تزریق‌کننده خودکار اپینفرین به او دادند و او را از بیمارستان مرخص کردند.

به او گفتند دست کم تا یک هفته پس از آنکه دوره درمان شوهرش با آنتی‌بیوتیک کامل شد از داشتن رابطه جنسی با او خودداری کند.  

نویسندگان این گزارش نوشتند: «گزارش ما پیرامون یک مورد واکنش بیش‌دفاعی به نافسیلین در بیماری است که به پنی‌سیلین حساسیت دارد. منیِ شریک جنسی‌ این فرد که حاوی این داروی آنتی‌بیوتیک بوده وارد واژن‌اش شده بود. نتوانستیم از شوهر این بیمار نمونه‌ای تهیه کنیم تا از وجود مقدار قابل‌ توجهی از نافسیلین در منی او اطمینان یابیم. اما شرح حال بالینی بیمار و اینکه علائم حساسیت درست پس از نزدیکی شروع شده نشان می‌دهد نافسیلین موجود در مایع منی به بدن او راه یافته است.

آنان گفتند این سومین باری است که گزارش واکنش منفی به دارو در نشریه‌ای پزشکی منتشر شده است.

نویسندگان این گزارش به تجویزکنندگان دارو توصیه کردند که «خطر بروز حساسیت و عوارض جانبی دارو را نه فقط برای بیمار، بلکه برای خانواده او نیز در نظر بگیرند».