1 1 1 1 1 1 1 1 1 1

« تبار شناسی دروغ و تنهایی » نمایشی به نویسندگی و کارگردانی سجاد افشاریان، هر روز در ساعتهای 19:30 و 21 به مدت زمان 60 دقیقه و قیمت بلیت 8 هزار تومان در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است.

سیامک صفری ، بهاره رهنما ، ناهید مسلمی ، هوتن شکیبا ، شیدا خلیق ، حسین کشفی اصل ، محسن بابایی ربیعی ، مهتاب کرکوندی ، صبا گرگین پور ، حامد نجابت ، سجاد تابش ، امید سلیمی ، پوریا قاسمی ، نازنین واحد ، ملیکا قریشی ، محمد کریم زادگان مقدم ، بهرام قائمی و مهدخت مولایی بازیگران این نمایشی هستند.

این نخستین باریست که سجاد افشاریان علاوه بر نویسندگی کارگردانی یک تئاتر را هم بر عهده دارد. او پیش از این در نمایش هایی مثل "به خاطر یک مشت روبل" نوشته ی نیل سایمون و کارگردانی محمد حسن معجونی و "صد سال پیش از تنهایی ما" نوشته ی سجاد افشاریان و کارگردانی حسن جودکی حضور داشته  است. اجرای این نمایش تا 26 خرداد ادامه دارد.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی جدید تصویر امنیتی

  • نسوز و بساز، عکس بذار و ببر!
    نسوز و بساز، عکس بذار و ببر! اتو یکی از آن دست وسایلی است که تقریبا همه ما با آن همیشه سر و کار داشته‌ایم. ممکن است در این میان خاطرات تلخی را هم با سوزاندن لباس محبوب‌مان در زیر این دستگاه‌های داغ تجربه کرده باشیم، تجربه‌ای که این روزها و به واسطه فناوری‌هایی چون OptimalTemp کمپانی فیلیپس، به دست فراموشی سپرده شده است. حال به همین خاطر قصد داریم تا یک مسابقه جذاب که با همکاری فیلیپس و شکوفا الکتریک، نماینده رسمی این شرکت در ایران برگزار می‌شود را در اینجا برای شما شرح دهیم تا شاید یکی از برندگان خوش شانس این رقابت جالب شوید.
    ادامه مطلب...

سینما

ده عضو ایرانی تازه در آکادمی اسکار؛ از محمد رسول اف تا گلشیفته فراهانی

ارسال   نسخه چاپی دیدن نظرات آکادمی علوم و هنرهای سینما که برگزار کننده مراسم اسکار است، هر سال اعضای تازه‌ای را از سراسر جهان به صورت افتخاری می پذیرد و امسال این آکادمی از هفتصد و هفتاد و چهار نفر از اهالی سینمای جهان از پنجاه و هفت کشور دعوت کرده تا به عضویت این آکادمی دربیایند. شیوه دعوت از اعضای تازه به این شکل است که آنها باید توسط دو نفر از اعضای فعلی آکادمی در همان رشته معرفی شوند و هر عضو آکادمی هم تنها می تواند یک نفر را پیشنهاد دهد. به این ترتیب ده عضو ایرانی تازه آکادمی حداقل از سوی بیست نفر از اعضای فعلی آکادمی معرفی شده اند. جدای از این نامزدی، هر بخش آکادمی قوانین خاص خود را دارد و هر عضو معرفی شده باید واجد شرایط باشد. پس از معرفی نامزد مورد نظر از سوی دو عضو آکادمی در همان رشته، کمیته‌ای درباره صلاحیت آنها و دعوت احتمالی تصمیم می گیرد. آخرین فرصت برای معرفی یک نامزد سی و یکم ماه مارس امسال اعلام شده بود و هر سال تنها یک بار اعضای تازه معرفی می شوند. محمد رسول اف که با تازه‌ترین فیلمش، لرد، درباره رشوه و فساد اداری در ایران در جشنواره کن امسال خوش درخشید و حایزه بهترین فیلم بخش نوعی نگاه را از آن خود کرد، یکی از ده ایرانی‌ای است که امسال برای عضویت در آکادمی دعوت شده و تنها فیلمساز ایرانی‌ای است که امسال در بخش کارگردانان به عضویت آکادمی درآمده است. رخشان بنی اعتماد که تحسین شده‌ترین فیلمساز زن سینمای ایران محسوب می شود، در بخش فیلمنامه نویسان به عضویت آکادمی درآمده است. بهمن قبادی هم که این روزها در نیویورک ساکن است و به زودی فیلمبرداری فیلم تازه‌اش را در این شهر آغار می کند، از این پس برای انتخاب بهترین‌های هر سال، نظر خواهد داد. قبادی که با فیلم هایی چون زمانی برای مستی اسب‌ها و گربه‌های ایرانی در آمریکا شناخته شده است، در بخش فیلمنامه نویسان به عضویت آکادمی درآمده است. لیلا حاتمی تنها بازیگر ایرانی ساکن ایران است که به عضویت آکادمی اسکار در می آید. حاتمی با جدایی نادر ازسیمین ساخته اصغر فرهادی که جایزه اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان را برای اولین بار برای سینمای اران به ارمغان آورد، در آمریکا و کشورهای اروپایی به چهره شناخته شده‌ای بدل شد و مصاحبه‌های او به زبان فرانسه در تلویزیون‌های فرانسه، او را به عنوان شناخته شده‌ترین بازیگر زن ساکن ایران تثبیت کرد. گلشیفته فراهانی که سال‌ها پیش ایران را ترک کرد، این روزها به موفق‌ترین بازیگر ایرانی در خارج از کشور بدل شده و حالا با این عضویت به افتخارات خود افزوده است. بازی برای جیم جارموش در نقش اصلی فیلمش او را در سینمای آمریکا به چهره شناخته شده‌ای بدل کرد و نقش کوچک اما متفاوت او در قسمت تازه فیلم تجاری مهاجمان دریای کارائیب( با بازی جانی دپ) راه او را برای بازی در فیلم‌های تجاری هالیوودی هم باز کرده است. نارنین بنیادی بازیگر ایرانی- بریتانیایی هم که در فیلم هایی چون مرد آهنی و بن هور نقش آفرینی کرده و این روزها در سینما فعال تر شده، به همراه هایده صفی یاری، تدوین گر برجسته سینمای ایران که رد پای او را در بسیاری از فیلم‌های مهم سال‌های اخیر می توان یافت(جلوی نام او در فهرست آکادمی نام فیلم‌های جدایی نادر از سیمین و فروشنده آمده)، از دیگر اعضای تازه آکادمی اسکار هستند. محمدرضا دلپاک، صدابردار شناخته شده و محسن موسوی طراح جلوه‌های ویژه برای فیلم هایی چون نسخه تازه روز استقلال و مرد عنکبوتی ، دیگر چهره‌های ایرانی تازه آکادمی هستند. هنگامه پناهی پخش کننده و تهیه کننده ساکن فرانسه هم از دعوت شدگان تازه به آکادمی است. مرحوم عباس کیارستمی، آنا لیلی امیرپور و رامین بحرانی فیلمسازان ایرانی‌ای هستند که سال پیش به عضویت آکادمی علوم و هنرهای سینما درآمدند. کسی که نامزد دریافت جایزه اسکار شده باشد، خودبخود به آکادمی دعوت می شود و به این ترتیب اصغر فرهادی دیگر عضو ایرانی آکادمی است. فاتح آکین، صدیق برمک، لاو دیاز، آلخاندرو خودوروفسکی، کیم کی دوک، تاکاشی میکه و گای ریچی از جمله فیلمسازان شناخته شده‌ای هستند که امسال به عضویت آکادمی درآمده اند. آکادمی علوم و هنرهای سینما در سال‌های اخیر به دلیل کمبود بودن رنگین پوستان و زنان در ترکیب اعضایش بسیار مورد انتقاد قرارگرفته، شاید از این روست که امسال ۳۹ درصد دعوت شدگان زن هستند و ۳۰ درصد آنها رنگین پوست. هفت گروه از هفده گروه آکادمی، در مجموع زنان بیشتری را نسبت به مردان دعوت کرده اند. آکادمی علوم و هنرهای سینما که نود سال پیش تاسیس شده، بیش از هفت هزار عضو دارد و اعضای هر گروه آن که شامل هفده گروه مختلف است متناسب با حرفه‌شان هر ساله بهترین‌های آن بخش را انتخاب می کنند.

مروری بر هنر در هفته دوم دی ماه

با تبریک سال نوی میلادی به هموطنان مسیحی مان، این هفته نیز با مروری بر هنر هفته پیش همراه هم خواهیم بود. با اخباری از سینمای ایران و جهان، مثل اعلام پرفروش ترین فیلم های سینمایی سال میلادی گذشته، اخباری از فیلم جدایی نادر از سیمین و ....، موسیقی سنتی و پاپ کشور و همچنین چند رویداد هنری داخلی و بین المللی دیگر با شما هستیم.
۵۰ سالگی کیانو ریوز، ستاره "ماتریکس" در مراسم ختم ایرج قادری چه اتفاقی افتاد «قول»؛ شهره آغداشلو و «نسل‌کشی» ارامنه 50 قرار اول هیچکس استیو جابز نمی شود

انتخاب سردبیر

تئاتر

تماشای تئاتر در خانه

شنبه، سی ام اردیبهشت، در سالن اصلی تئاتر شهر، شبکه  تئاتر در خانه رونمایی شد. داوود رشیدی، تنها هنرمندی که در این مراسم سخنرانی کرد هم همانقدر از این پدیده شگفت زده بود که شما از خواندنش متعجب شدید. او گفت: "تئاتر در خانه؟! دفعه اول است که این اسم را میشنوم! یعنی توی مغازه می رویم و یک cd ضبط شده تئاتر میخریم؟ آیا با این کار به زنده ماندن و رونق تئاتر کمک میکنیم؟ آیا سالن ها خالی نمیشوند؟" تئاتر در خانه آنقدر چیز پیچیده ایست که حتی داوود رشیدی هم نمیداند چیز خوبیست یا نه؟! او در مراسم رونمایی از شبکه تئاتر در خانه از مسئولین و معاونت هنری ارشاد خواست تا اجرای این طرح را در ابتدا به آزمایش بگذارند. به هر حال تئاتر به خانه ها می آید. نه دقیقا تئاتر، بلکه اجراهای ضبط شده آن. به گفته مدیر این پروژه تا کنون 31 اجرا را برای "تئاتر در خانه" انتخاب کرده اند؛ یازده تا برای بچه ها و بیست و یکی برای بزرگترها. اولین این اجرا هم به نام آشپزها که یک نمایش موزیکال شاد است برای مخاطب کودک و نوجوان توزیع شد. شما هم امتحانش کنید.

چه نمایش‌هایی در ایرانشهر به صحنه می‌روند؟

شورای سیاست‌گذاری تماشاخانه "ایرانشهر" فهرست اجراهای نیم‌سال اول سال 95 را اعلام کرد.   به گزارش ایسنا، روابط عمومی تماشاخانه ایرانشهر، شورای سیاست‌گذاری تماشاخانه ایرانشهر متشکل از بهروز غریب‌پور، آتیلا پسیانی، حسین مسافرآستانه، حسین پارسایی و مجید رجبی معمار فهرست اجراهای نیم‌سال اول سال 95 را اعلا
نگاهی به نمایش خانمچه و مهتابی اثر اکبر رادی "پایکوبی اسب ها پشت پنجره 2 " در برج آزادی در تالار قشقایی ببینیم " بادها به نفع کودکان می وزند " تانگوی تخم مرغ داغ رفع توقیف شد

مطالب تصادفی

موسیقی

بردی از یادم

هنوز که هنوزه، وقتی این شعر توسط هر خواننده ای باز خوانی می شود، ما را یاد خواننده اصلی این شعر و خانم دلکش می اندازد. عصمت باقر پور، معروف به دلکش درست در زمانی که درخشش قمر الملوک وزیری رو به کاهش بود، توسط پرویز خطیبی کشف شد.

«روی دیگر» بهرام رادان تا چند روز دیگر در بازار

بالاخره پس از مدت ها انتظار اهالی موسیقی و سینما، آلبوم «روی دیگر» بهرام رادان هنرمند موفق سینما روزیکشنبه 7خرداد ماه 91 به بازار موسیقی می آید. این هنرمند سینمایی اولین تجربه‌ موسیقایی خود را با نام «روی دیگر The Other Side» به مدیریت علی باذل به دوستدارانش هدیه خواهد داد.«روی دیگر» اثری نو و جدید از این سوپر استار سینما است که با قطعات شنیدنی در رده کارهای خاص و متفاوت او قرار خواهد گرفت. این آلبوم با ویژگی‌هایی که دارد، مخاطبان و علاقه‌مندان رادان را غافل‌گیر خواهد کرد. این آلبوم توسط بزرگترین شرکت پخش سی‌دی و دی‌وی‌دی آلبوم‌های موسیقی و فیلم، شرکت پخش الوند، در دو مدل ولتی و قاب شیشه‌ای در تیراژ بسیار بالا توزیع شود .«روی دیگر» قرار بود سال گذشته منتشر شود اما پیش از این علی باذل مدیر برنامه این هنرمند در گفت و گویی اعلام کرده بود تمام مراحل انتشار این آلبوم انجام شده حتی مجوز آن برای انتشار گرفته شده اما به نظر گروه تهیه کننده این آلبوم، انتشاراین آلبوم در سال گذشته زمان مناسبی نبود. به گفته باذل خوانندگی تمامی این آلبوم برعهده بهرام رادان بوده است و رضا یزدانی تنها در ویدئوکلیپ آن حضور دارد. در خبرهای منتشر شده شایعه شده بود مهناز افشار نیز در این آلبوم همکاری دارد اما علی باذل مدیربرنامه این هنرمند سینمایی همکاری مهناز افشار در این آلبوم را شایعه ای بیش ندانست. آلبوم «روی دیگر» 13 قطعه دارد که سه قطعه آن انگلیسی و 10 قطعه دیگر فارسی است و کیوان هنرمند به عنوان آهنگساز وتنظیم آن نیز بر عهده آریا عظیمی نژاد بوده است.این آلبوم به صورت کلیپ تصویری هم تولید شده است. میکس و مسترینگ این آلبوم در استودیویی در کشور ترکیه انجام شده است.
راجر واترز در هفتاد سالگی نیز می خواند ویتنی هیوستون در گذشت مدونا با 45 تریلی به ترکیه می آید! یک ایرانی در گروه آرکایو بیست سال بدون معروفی

پر بازدیدترین ها

هنرهای تجسمی

نمایشگاه عکس رضا میلانی

نمایشگاه عکس رضا میلانی که در روز 18 آذر ماه مراسم افتتاحیه خود را در گالری سیحون  پشت سر گذاشته است، از همان روز لغایت 30 آذر ماه پذیرای شما دوست داران رشته عکاسی می باشد.

رقص در زندگی و میراث پدر، داستان زندگی پدر و دختر هنر باله ایران

در طول سال ها، میراث ارمنی – ایرانی سرکیس جانبازیان، پدر باله ایران، عشق به طراحی رقص و طبیعت از عوامل اثرگذار بر تم رقص های دخترش آناجانبازیان بوده است.   در آن زمان کشیش کلیسای ارامنه شهر قزوین هر چند از قدرت و توانایی لازم برخوردار نبود، اما توانست به طور پنهانی امکاناتی را به وجود بیاورد که سرکیس بتواند به تدریس و ترویج رقص بپردازد: پدرم در آن روزها روی پشت بام کلیسا به علاقمندان درس باله می داد. استاد و شاگردانش از نردبان چوبی که کشیش در اختیارشان گذاشته بود بالا می رفتند. بعضی از شاگردان آنقدر کوچک بودند که پدرم ناچار آنها را بغل می کرد و از نردبان به پشت بام می برد. سرکیس جانبازیان پس از اجرای چند باله و تشویق مردم قزوین در سال ۱۳۲۰ به تهران رفت و اولین هنرستان باله را در این شهر پایه گزاری کرد. او بعدها گفته بود: در روسیه درس باله یاد گرفتم اما ایران به من درس زندگی آموخت. آنا جانبازیان می گوید: پدرم انرژی بی حد وحساب و پایان ناپذیری داشت. او روح بزرگی بود که هنگام رقص هرگز حتی برای یک لحظه هم نمی توانستید چشم از او بردارید. بیشتر اوقات کودکی من به تماشای رقص درکلاس های پدرم می گذشت. وقتی که کلاس تمام می شد، آن وقت نوبت من بود که روی زمین چوبی بازی کنم و رقص های خودم را طراحی کنم. من در چنین محیطی بزرگ شدم. شنیدن موسیقی، تماشای اجراهای کم نظیر و ادای رقصندگان دیگر را درآوردن سرکیس جانبازیان در طول دوران ۲۷ سال فعالیت های حرفه ای در ایران شاگردان و مربیان بی شماری تربیت کرد، جوایز و مدال های زیادی به دست آورد و به دلیل علاقه زیادی که به زبان و داستان های ایرانی داشت چند باله بر اساس آثار ادبی ایرانی از جمله \\رستم و تهمینه را به کمک احسان یارشاطر، استاد زبان و ادبیات فارسی، به روی صحنه برد. پس از مرگ ناگهانی سرکیس جانبازیان بر اثر سکته قلبی در ۵۰ سالگی، همسرش، فلور، به اداره هنرستان رقص او ادامه داد. آنا جانبازیان که هنگام مرگ پدر یازده ساله بود در اواخر دهه ۶۰ میلادی برای ادامه تحصیل در رشته باله به دانشگاه و انستیتوی آموزش و پرورش رقص و طراحی ایروان در ارمنستان شوروی رفت. آنا جانبازیان، که فوق لیسانس خود را در رشته طراحی رقص مدرن از دانشگاه لس آنجلس دریافت کرده است، به دلیل رقص های آبستره، انتزاعی و متفاوتش، جایگاهی یگانه در صحنه طراحی باله مدرن ایران دارد. خانم جانبازیان می گوید: رقص برای من در قدم های طراحی شده خلاصه نمی شود، بلکه چشمی است که با آن می بینم و زبانی است که با آن تکلم می کنم و از طریق آن با دیگران ارتباط برقرار می کنم. آناهید (آنا) جانبازیان از سه سالگی در هنرستان پدرش، استاد باله، سرکیس جانبازیان، به یادگیری رقص پرداخت. در ۵ سالگی در تالار فرهنگ شهر تهران به اجرای برنامه پرداخت، در ۷ سالگی رسما به فراگیری فنون باله کلاسیک پرداخت و بعدها تا هنگام ترک ایران علاوه بر تعلیم و تربیت شاگردان و مربیان بی شمار، بیش از ۱۰۰ باله تئاترال را روی صحنه برد. خانم جانبازیان مدت کوتاهی پس از مهاجرت به آمریکا بنیاد باله جانبازیان را در شهرگلندل پایه گزاری کرد. او همزمان در دانشگاه لس آنجلس به تحصیل مشغول شد و فوق لیسانس خود را در رشته طراحی رقص مدرن دریافت کرد. او در طول سال ها در فستیوال های مختلف و برنامه های فرهنگی گوناگون باله مدرن و رقص های محلی و فولکلوریک ایران و ارمنستان را به نسل تازه ای از ایرانیان و ارامنه مهاجر و تماشاگران غیر ایرانی معرفی کرده است. امروز، بیش از هفتاد سال پس از تاسیس اولین هنرستان باله در ایران، آنا جانبازیان، راهی را که پدرش سرکیس جانبازیان سال ها پیش و علی رغم مشکلات موجود پیمود، در دیاری دیگر ادامه می دهد: آکادمی ما امروز هنوز هم بر اساس باله کلاسیک پایه ریزی شده و کار می کند. چرا که بعد از فراگیری صحیح باله هر نوع رقص دیگری را هم می توانید به آسانی یاد بگیرید. هدف دیگر ما، همان مقابله با طرز تلقی عموم از رقص است که در جامعه ایرانی هنوز هم به آن به عنوان یک سرگرمی و نه یک هنر نگاه می شود. آنا جانبازیان، که فوق لیسانس خود را در رشته طراحی رقص مدرن از دانشگاه لس آنجلس دریافت کرده است، به دلیل رقص های آبستره، انتزاعی و متفاوتش، جایگاهی یگانه در صحنه طراحی باله مدرن ایران دارد. خانم جانبازیان می گوید: رقص برای من در قدم های طراحی شده خلاصه نمی شود، بلکه چشمی است که با آن می بینم و زبانی است که با آن تکلم می کنم و از طریق آن با دیگران ارتباط برقرار می کنم. آناهید (آنا) جانبازیان از سه سالگی در هنرستان پدرش، استاد باله، سرکیس جانبازیان، به یادگیری رقص پرداخت. در ۵ سالگی در تالار فرهنگ شهر تهران به اجرای برنامه پرداخت، در ۷ سالگی رسما به فراگیری فنون باله کلاسیک پرداخت و بعدها تا هنگام ترک ایران علاوه بر تعلیم و تربیت شاگردان و مربیان بی شمار، بیش از ۱۰۰ باله تئاترال را روی صحنه برد. سرکیس جانبازیان که برای نخستین بار امکاناتی به وجود آورده بود تا زنان ایرانی بتوانند در کلاس های رقص حرفه ای شرکت کنند و اصول باله کلاسیک را بیاموزند، درسال ۱۲۹۲ خورشیدی در آرماویر ارمنستان به دنیا آمد. او در لنینگراد (سن پترزبورگ) به فراگیری فنون باله پرداخت و پس از فارغ التحصیلی از آکادمی رقص واگانوا و دانشگاه لزگاف با پیوستن به گروه باله کیرف و تدریس رقص به شهرت چشمگیری دست یافت. درسال ۱۳۱۷ درنتیجه فشارهای دولت شوروی سابق برمردم ارمنستان، بسیاری از آنها راهی کشورهای دیگر شدند. سرکیس جانبازیان هم به همراه خانواده اش به ایران مهاجرت کرد. اما در آن زمان ارامنه اجازه نداشتند در تهران زندگی و یا کار کنند و درنتیجه خانواده جانبازیان در قزوین ساکن شدند. سرکیس جانبازیان از همان زمان تصمیم داشت با تاسیس کلاس های رقص و آموزش شاگردان در قزوین به اجرای باله بپردازد. اما وقتی برای طرح این پیشنهاد و گرفتن مجوز به شورای شهر رجوع کرد با مخالفت و توهین اعضای آن ها روبرو شد. سرکیس جانبازیان در طول دوران ۲۷ سال فعالیت های حرفه ای در ایران شاگردان و مربیان بی شماری تربیت کرد، جوایز و مدال های زیادی به دست آورد و به دلیل علاقه زیادی که به زبان و داستان های ایرانی داشت چند باله بر اساس آثار ادبی ایرانی از جمله رستم و تهمینه را به کمک احسان یارشاطر، استاد زبان و ادبیات فارسی، به روی صحنه برد. پس از مرگ ناگهانی سرکیس جانبازیان بر اثر سکته قلبی در ۵۰ سالگی، همسرش، فلور، به اداره هنرستان رقص او ادامه داد. آنا جانبازیان که هنگام مرگ پدر یازده ساله بود در اواخر دهه ۶۰ میلادی برای ادامه تحصیل در رشته باله به دانشگاه و انستیتوی آموزش و پرورش رقص و طراحی ایروان در ارمنستان شوروی رفت. خانم جانبازیان پنج سال بعد و پس ازفارغ التحصیلی در رشته های باله و رقص های محلی صحنه ای به تهران بازگشت و به تدریس در هنرستان باله جانبازیان پرداخت: چندین سال طول کشید تا بالاخره توانستیم به آکادمی باله پدرم سرو صورتی بدهیم و آن را به وضعیت قبلی برگردانیم. خانم جانبازیان مدت کوتاهی پس از مهاجرت به آمریکا بنیاد باله جانبازیان را در شهرگلندل پایه گزاری کرد. او همزمان در دانشگاه لس آنجلس به تحصیل مشغول شد و فوق لیسانس خود را در رشته طراحی رقص مدرن دریافت کرد. او در طول سال ها در فستیوال های مختلف و برنامه های فرهنگی گوناگون باله مدرن و رقص های محلی و فولکلوریک ایران و ارمنستان را به نسل تازه ای از ایرانیان و ارامنه مهاجر و تماشاگران غیر ایرانی معرفی کرده است. امروز، بیش از هفتاد سال پس از تاسیس اولین هنرستان باله در ایران، آنا جانبازیان، راهی را که پدرش سرکیس جانبازیان سال ها پیش و علی رغم مشکلات موجود پیمود، در دیاری دیگر ادامه می دهد: آکادمی ما امروز هنوز هم بر اساس باله کلاسیک پایه ریزی شده و کار می کند. چرا که بعد از فراگیری صحیح باله هر نوع رقص دیگری را هم می توانید به آسانی یاد بگیرید. هدف دیگر ما، همان مقابله با طرز تلقی عموم از رقص است که در جامعه ایرانی هنوز هم به آن به عنوان یک سرگرمی و نه یک هنر نگاه می شود.  
باغ جادوی گیزلا و یاسمین سینایی دختران روی پل رکورد شکست ضرب المثل های آب دار در گالری سین فراخوان جشنواره هنرهای تجسمی اکو نمایشگاه کاریکاتور بنگاه شادمانی

ادبیات

عذاب وجدان

عذاب وجدان، اثر آلبا دسس پدس نویسنده ایتالیایی است که آثار دیگر او  مانند " دفترچه ممنوع"، " عروسک فرنگی" و " هیچیک از آنها بازنمی گردند"، نیز به شرح زندگی زنانی از طبقه متوسط جامعه ایتالیا می پردازد.

داستانک: عاشق

مغازه دار پیر، روی چارپایه ی چوبی اش نشسته بود ومثل هر روز داشت صفحه ی حوادث روزنامه را می خواند . همان موقع ، زن جوان ویلون به دستی وارد مغازه شد و پرسید : - سلام آقا ، نفت می خواهم . شما دارید؟
20 سفرنامه معاصر ایرانی کتابهای خود را چگونه انتخاب نماییم ده زن برتر ادبیات جهان راوی زندگی مادران جنگ و چرنوبیل برنده جایزه نوبل ادبیات سال شد میلاد مهدی (عج) مبارک باد